تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۰۷۲۵۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: بیش از یک هزار و 100 اجرای برنامه برای هفته بسیج در سطح شهرستان نکا در قالب نزدیک به 100 عنوان برنامه در نظر گرفته شده که با واسپاری به قشر جوان در سطح شهرستان انجام می‌شود.
۰
plusresetminus
اجرای 1100 برنامه هفته بسیج در نکا/نفوذ روحیه بسیجی در تمام دستگاه‌ها
به گزارش بلاغ، مجیدرضا شعبانی در نشست با اصحاب رسانه با موضوع فرا رسیدن هفته بسیج در شهرستان نکا، اظهار کرد: اصحاب رسانه مأموریت‌های انقلاب اسلامی و رسالت خود را با روحیه بسجی به اطلاع مردم و دلسوزان برسانند تا بیشتر نسبت به انقلاب و نظام دلگرم شوند.

وی افزود: فعالیت صحیح رسانه‌ها سبب عصبانیت بیشتر دشمنان و بدخواهان ملت ما می‌شود که بسیج را میدا‌ن‌دار تمام عرصه‌های سازندگی و خدمات‌رسانی می‌بینند و رساندن این رسالت و صدای انقلاب به گوش جهانیان بر عهده رسانه‌ها است.

فرمانده ناحیه مقامت بسیج نکا مسئولیت رساندن صدای انقلاب و خدمات آن به گوش مردم سایر ملل جهان را بر دوش رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: انتقال آرمان‌های انقلاب به جهانیان توسط قلم‌های با صداقت و تلاش رسانه هاست که محقق می‌شود که می‌تواند اخبار یک شهر کوچک را جهانی کرده و به اطلاع مردم برساند که امید است تا رسانه‌ها 40 سال بعدی را نیز با همین روحیه برای زمینه‌سازی حکومت امام زمان(عج) به انجام وظایف خود بپردازند.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سال تأسیس بسیج مستضعفین، اضافه کرد: مبنای ثبت بسیاری از حوادث در اذهان و افکار آن زمانی است که توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شوند حتی اگر رویدادها در مدت زمان گذشته‌تر بوده باشند.


* نفوذ روحیه بسیجی در تمام دستگاه‌های کشور
وی گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال با عنوان «بسیج؛ 40 سال خدمت، جهاد و شهادت» است که فلسفه تشکیل و خدمات بسیج از همان ابتدا با همین روحیه بوده و بسیج فارسی شده حزب‌الله است که خداوند آن‌ها را در قرآن غالبون توصیف کرده درحالی که بسیج پیش از آن در ادبیات ما وجود نداشت بلکه این واژه مقدس ابتدا توسط امام راحل در ادبیات انقلاب اسلامی وارد شده است.

شعبانی تصریح کرد: انقلاب و بسیج زاییده آرمان انقلاب بوده و بسیج در مقابله با قائله‌ها و اتفافات بعد از انقلاب اسلامی در امور گوناگون ورود کرد و در زمان جنگ نیز پس از عزل رئیس جمهور آن زمان بسیج در عرصه دفاع مقدس وارد و میدن‌دار جبهه و جنگ شد تا ادبیاتی از ایثار و شهادت را به جهان مقابله کرده و اینگونه از میهن و آرمان ها دفاع کرد و اتفاقات زیادی را رقم زد از جمله حضور در عملیات‌های کربلای 5 و والفجر 8 که نماد انقلاب شد و دشمنان را مجاب کرد که به خاطر این فتوحات به فکر نوشتن قطعنامه باشند.

وی افزود: به مرور روحیه بسیجی در سایر ارگان‌ها نیز اثر گذاشت تا شاهد شکل‌گیری واژگان جدید ازجمله پاسداران بسیجی، ارتشیان بسیجی و دیگر مسئولان بسیجی شود به گونه‌ای که شهدای بزرگ ما در جنگ 8 ساله با روحیه بسیجی در نبردی نامتقارن، بدون امکاانات و آمادگی تنها با بهره‌مندی از نیروهای جان بر کف مطیع ولایت سبب فتح قله‌های نبرد شدند.

فرمانده سپاه نکا اذعان کرد: پس از دفاع مقدس نیز با اندوخته و پتانسیل دوران جنگ، بسیج وارد عرصه سازندگی و خدمت شدند که در این دوران به مردم شریف ایران اسلامی در همه جای کشور خدمت کرده بلکه نه فقط برای امنیت بلکه برای بالا بردن خدمات اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز تلاش شد تا بتواند فرهنگ و بصیرت و روحیه مردم‌داری و مردم‌رفتاری را در جامعه انتشار دهد تا با مدیریت رهبری انقلاب بتواند انقلاب را با سرعت بیشتری در جهان به پیش ببرد.

* بسیج نسخه شفابخش همه ملل جهان
این مسئول اضافه کرد: اگر هر کشور و مردم مومنی به خدا اتکا کند ان کشور از همه آسیب‌ها در امان خواهد بود چراکه این یک سنت الهی است که با پای کار آمدن مردم مومن کشورها در برابر هر حمله‌ای واکسینه خواهد شد.

وی گفت: بسیج فقط برای جمهوی اسلامی و تنها برای مسلمانان نیست بلکه هر مردمی پای کار کشور خود بیایند به موفقیت دست خواهند یافت و این نسخه‌ای است که برای هر کشوری قابلیت اجرایی دارد به شکلی که اگر امروز کشورها در برابر تروریست‌ها و داعشی‌ها مقابله می‌کنند به دلیل برخورداری از روحیه بسیجی در کشورهای منطقه ما و رشد آن شده که در عراق حشدالشعبی، در سوریه نیروهای دفاع الوطنی و در فلسطین و یمن گروه‌های جهادی با این روحیه خط مقاومتی در برابر خط سلطه دشمنان تشکیل دادند.

شعبانی تأکید کرد: این نسخه برای همه دوران انقاب اسلامی در دهه‌های مختلف است که امروز نیز با ورود به دهه پنجم کاربرد داشته و داروی شفابخش برای پیش بردن دهه پنجم انقلاب به شمار می‌آید درحالی که دشمن نمی‌خواست ما جشن 40 سالگی خود را ببینیم درحالی که انقلاب ماندنی است و دلیل این ماندن نیز عمق اسلامی و الگوگیری از در عاشورا و هدف مهدوی آن است.

وی افزود: در بسیج یان روحیه جهادی است که از همه نیروهای درونی خود و همه امکانات برای حل مشکلات در جامعه تلاش می کند و با روحیه شهادت پذیری که ممکن است خطر داشته باشد باز هم آن را می پذیرد به خاطر آرمان های خود و این روحیه ادامه دادر تا زمان تحویل انقلاب به دست امام زمان.

* اجرای 100 عنوان برنامه در هفته بسیج
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا بیان کرد: بیش از یک هزار و 100 اجرا در قالب حدود 100 عنوان برنامه برای هفته بسیج در شهرستان نکا در نظر گرفته شده است که بیشتر از یک هفته برنامه‌ریزی شده است تا براساس سیست های کلی هفته بسیج به منظور نمایش و تبیین دستاوردها و ظرفیت‌ها برای پیشبرد گام دوم انقلاب اجرایی شوند.

این مسئول اضافه کرد: ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته بسیج در نکا شامل افتتاح هفت باب خانه محروم، دو باب ساختمان پایگاه مقاومت بسیج و اجرای 12 برنامه محله انقلاب و میز خدمت که دو مورد آن در محلات آسیب‌پذیر کوی مهرگان و مسکن مهر، 9 محله محروم و یک مورد در مسجد جامع شهرستان می‌شود.
وی گفت: برگزاری 10 یادواره شهدای قشری و محلات شهری و روستایی و 12 اردوی جهادی همراه با برنامه‌های 40 و چهارگانه به یمن 40 سالگی بسیج در قالب  40 نشست روشنگری، 40 دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، 40 ایستگاه صلواتی، 40 مسابقه ورزشی، چهار برنامه پیاده‌روی خانوادگی، چهار نمایشگاه و چهار شونیشت چله‌شو در برنامه‌ها قرار دارد.

شعبانی اظهار کرد: در این دوره بیشتر واسپاری برنامه‌ها به جوانان انجام شده تا خود برنامه‌های بسیج را مدیریت و اجرا کنند همچنین هر پایگاهی حداقل یک برنامه شاخص در این ایام داشته و اجرایی می‌کند.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های شاخص شامل عطرافشانی گلزار شهدا، حضور بسیجیان و میقات در نمازجمعه، اجرای نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، نماشگاه توانمندی‌های اقتصاد مقاومتی و قطعات نیروگاهی و سیمانی در همان فضای نمایشگاه، همایش علمی با موضوع بهینه‌سازی فرآیندهای سیمی در نیروگاه نکا و یادبود شهدای سپاه به شمار می‌آیند.

* روشنگری؛ وظیفه نخبگان برای مردم
فرمانده ناحیه مقامت بسیج نکا خاطرنشان کرد: گشت‌های رضویون بسیج برای امنیت پایدار محلات با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستانی، همایش استعدادیابی علمی و پژوهشی بسیج، یادواره شهدای بسیج ورزشکاران، همایش سواد رسانه‌ای، همایش زنان بسیجی کارآفرین به همراه نمایشگاه تولیدات، اعزام کاروان خدمت‌رسانی توسط گروه‌های جهادی، طرح زکات دانایی ویژه دانش‌آموزان کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر در حاشیه شهر، تریبون آزاد آسیب‌های فضای مجازی و برپایی یادواره شهدا در حدود 10 روستای شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج شهرستان به شمار می‌آیند که برگزاری آن‌ها مدت زمان بیش از یک هفته از قبل از آغاز این هفته تا چند روز پس از پایان آن را در بر می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: اقداماتی برای فضاسازی محلات و شهر توسط بسیجیان در حال انجام است تا رایحه خوب بسیج با برنامه‌های مختلف ازجمله تئاترهای میدانی برای مردم در سطح شهر و روستاها گسترانده شود.

وی گفت: در اتفافات اخیر فصل‌الخطاب ما همچون همیشه فرامین رهبر معظم انقلاب است که وی را سکاندار انقلاب و خیرخواه مردم می‌دانیم چراکه در روزهای سخت انقلاب این امامین انقلاب بودند که به داد مردم و کشور رسیدند و اکنون نیز تنها راه نجات کشور در فضای موجود را اطاعت از رهبری می‌دانیم.

* رهبری؛ عامل برتری ایران در حوادث اخیر
شعبانی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور همه اقشار ازجمله نخبگان وظیفه داریم نسبت به روشنگری مردم برای توجیه در فضای آلوده رسانه‌های دشمن تلاش کنیم تا هرکسی به هر اندازه در فکر امنیت خود و خانواده و جامعه است پیام ولی امر مسلمین جهان را برای آماده‌سازی خود و جامعه اطراف خود برساند.

وی افزود: چراکه اگر رهبری نبود ایران نیز مانند کشورهای اطراف می‌شد درحالیکه رهبر انقلاب خیرخواهانه افق‌های روشنی را برای ملت دیده تا با سالم ماندن بدنه انقلاب و خروج بخش‌های بیمار از این انقلاب، کشتی انقلاب بتواند از طوفان‌ها و پیچ تاریخی به سلامت عبور کرده و بسترسازی صحیحی برای حکومت امام زمان توسط همین بسیجیان شکل بگیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: ما وظیفه داریم در فضای کاری خود برای 40 سال آینده برنامه‌ریزی کنیم که در این زمینه هم رسانه‌ها و هم مردم و مسئولان با ذخیره 40 سال قبل برای 40 سال آینده برنامه‌ریزی کنند چراکه در زمان مصلح جهانی همه چیز بر اساس عدالت برقرا می‌شود بنابراین برای تحقق آن باید خودمان را از هم اکنون آماده کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰