کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور تونس نامزد حزب النهضه را مأمور تشکیل کابینه کرد

25 آبان 1398 ساعت 12:10

رئیس جمهور تونس، نامزد پیشنهادی حزب اسلامی النهضه این کشور را مأمورتشکیل کابینه آتی کرد.


به گزارش بلاغ رئیس‌جمهور تونس شامگاه جمعه (۲۴ آبان) نامزد حزب «النهضه» را مأمور تشکیل کابینه جدید در این کشور کرد.
بر اساس گزارش رسانه‌های تونسی، «قیس سعید» لحظاتی پیش «الحبیب الجملی» را که از طرف حزب مذکور برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی شده بود، مکلف کرد که کابینه تشکیل دهد.
الجملی در حالی مأمور تشکیل کابینه می‌شود که شبکه المیادین دیروز (پنج‌شنبه) به نقل از منابع تونسی گزارش داده بود که اعضای جنبش اسلامی النهضه بر سر نامزدی «منجی مرزوق» یک چهره مستقل و غیر حزبی برای نخست وزیری کشورشان توافق کرده‌اند.
جنبش النهضه در انتخابات اخیر پارلمان تونس که دومین انتخابات پارلمانی این کشور از زمان تصویب قانون اساسی جدید در سال ۲۰۱۴ و سومین انتخابات پارلمانی از زمان سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی در سال  ۲۰۱۱ میلادی بود با کسب ۵۲ کرسی پیروز انتخابات شد و حزب قلب تونس با کسب ۳۸ کرسی در ردیف دوم قرار گرفت.
کسب آرای بیشتر در انتخابات اخیر تونس برای حزب النهضه، باعث شده است که  این حزب مناصب مهمی را به دست بگیرد. راشد الغنوشی که ریاست این حزب را برعهده دارد، به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شود.
الغنوشی ۷۸ ساله دیروز در جلسه پارلمان تونس موفق شد آرای ۱۲۳ نماینده از مجموع ۲۱۷ نماینده ای که در رای‌‍گیری شرکت کردند، تصاحب کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 407047

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/407047/رئیس-جمهور-تونس-نامزد-حزب-النهضه-مأمور-تشکیل-کابینه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com