تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۷۰۲۱
معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه طرح جامع سیلاب و انتقال آب های سطحی در بسیاری از شهرهای استان تهیه شده است، گفت: اعتباراتی برای اجرای این طرح ها درنظرگرفته شده است.
۰
plusresetminus
تهیه طرح جامع سیلاب و انتقال آب‌های سطحی در شهرهای مازندران
به گزارش بلاغ، مهدی رازجویان در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی در مناطقی  که دچار خسارت شده در شهرهای پل‌سفید و زیراب، اظهار کرد: پروژه‌ها پیشرفت 80 درصد داشته‌اند وبا اعتباری که اخیراً در نظر گرفته شده موافقت نامه‌ها به زودی مبادله می‌شود تا 20 درصد باقی مانده نیز به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه اعتباری به آب منطقه‌ای جهت باسازی قسمتی از شهرک فرهنگیان پل‌سفید تخصیص یافته است، افزود:در هفته‌های آینده عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می‌شود، توزیع اعتبارات در مناطق مختلف به میزان درصد خسارت وارد شده بود که میزان اعتبارات نسبت به درصد خسارت جابه‌جا نشده است، جهت حفظ پایداری دیواره‌ها و رفع نگرانی شهروندان برای پروژه‌های نیمه تمام اقدام موثر انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه  جاده‌های ما باید از ایمنی کامل برخوردار شوند ادامه داد: اعتبارات ملی در حوزه راه  نیاز است  که  متاسفانه هنوز تخصیص نیافته  وجاده ها به شرایط ایده آل نرسیده اند قابل ذکر است عملیات‌هایی  که تا این لحظه در حوزه  راهداری و زیرساخت انجام شده بر اساس اعتبارات داخلی بوده است،با پیگیری های که در حال انجام است  به محض اینکه اعتبارات ملی تزریق شود بهسازی محور اصلی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رازجویان با اشاره به طرح جامع سیلاب و طرح انتقال آب‌های سطحی اظهار کرد: در طرح انتقال آب‌های سطحی بر اساس میزان بارش در هر شهر اعتباراتی  در سال‌های اخیر در نظر گرفته و به شهرها اختصاص یافت، سیل فروردین امسال  در صد سال اخیر بی‌سابقه بوده است و در افق برنامه‌ریزی  دستگاه‌های اجرایی  گنجانده نشده بود متاسفانه این حادثه غیر مترقبه خسارت‌ها‌ی زیادی را در پی داشت.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه مشکل سامانه سجاد با پیگیری‌های انجام شده برطرف شد، افزود:پرداخت‌ها از دو روز پیش شروع شده است و تمام کسانی که در این سامانه ثبت نام کرده بودند به زودی تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر زیراب که با توجه به هجم خرابی‌ها پیشرفت 65 درصدی داشته است  گفت: روند اجرایی پروژه‌ها به خوبی پیش می‌رود که  لازم است با هماهنگی و همکاری پیمانکار و آب منطقه‌ای عملیات‌ها باید با سرعت بیشتری پیش رود تا در فصل مناسب این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

رازجویان با تاکید بر اینکه اعتبارات خوبی برای شهرداری زیراب و پل‌سفید تزریق شده که بعد از مبادله توافق نامه‌ها می‌توانند نسبت به اقدامات اجرایی احداث دیواره‌ها و تثبیت مناطق رانشی اقدام کنند تصریح کرد: اعتباراتی هم برای پل آینه در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال شاهد احداث دیواره‌ها، شمع کوبی‌ها باشیم تا در سال آتی به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴