تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۶۶
معاون علمی و فناوری رئیس جمهورگفت : برای سرعت بخشیدن و ادامه روند پیشرفت و همچنین زیرساخت‌های حوزه علم و فناوری در راستای منویات مقام معظم رهبری بودجه قابل توجهی رابا محوریت توسعه علوم جدید اختصاص داده‌ایم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار  با بیان حرکت رشد علمی در ایران  قابل قبول است، گفت: در حال حاضر با استفاده از پتانسیل مراکز علمی، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان مسیر حرکت علم و فناوری در کشور ایران مطلوب است و باید تنها سرعت پیشرفت را با فراهم کردن شرایط و محیط های مورد نیاز مهیا کنیم که در این رابطه گام‌های خوبی برداشته ایم.
* مراکز نوآوری در سرعت علم و فناوری تاثیر مستقیم دارد
وی افزود: راه اندازی مراکز رشد و مراکز نوآوری در محیط دانشگاه ها و حضور صنایع در قالب همکاری با بخش های تحقیقاتی در کنار فعالیت های شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه ها توانسته است تا حد قابل توجهی در سرعت علم و فناوری تاثیر مستقیم برجای بگذارد اما این کارها گام های اولیه است و نیروی انسانی دانشگاهی  نیازمند سرمایه گذاری فراوان است.

* دستاوردهای علمی ایران با اعتماد به نخبگان جوان بدست آمده است
ستاری تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاهی توانسته‌ایم در حوزه های نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی و علوم جدید فعالیت‌های چشمگیری داشته باشیم از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که در همه بخش‌های علمی، کشور ایران دستاوردهای قابل توجهی به دست آورده است که نشان از اعتماد به نخبگان جوان و بهره مندی از دانشمندان دارد.
* بودجه قابل توجهی برای زیرساخت های علمی درنظر گرفته ایم
وی ادامه داد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص زیرساخت های علمی در کشور باید بگویم برای انجام این توصیه‌ها بودجه قابل توجهی را در راستای تأمین زیر ساخت‌های علمی در نظر گرفته ایم و در این راستا در حال فعالیت هستیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما