تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۶۹۴۶
نماینده ولی فقیه در مازندران خطاب به فعالان رسانه و فضای مجازی استان تأکید کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امروز حوزه یک جنگ بزرگ است که در این جنگ نیز استکبار را شکست خواهیم داد.
۰
plusresetminus
امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حوزه یک جنگ بزرگ است/ لزوم توجه ویژه به ریزش‌های جامعه در فضای مجازی
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار فعالان انقلابی فضای مجازی و خبرنگاران پایگاه خبری بلاغ استان مازندران، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را حوزه یک جنگ بزرگ در زمانه کنونی توصیف و اظهار کرد: گرچه شورای عالی فضای مجازی حسب دستور و ابلاغ سیاست‌های آن از سوی رهبر معظم انقلاب خیلی وقت است که تشکیل شده اما همه قبول دارند که این شورا خیلی هم نتوانسته وظایف خود را آنطور که باید و شاید انجام دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد بازهم طبق رهنمود رهبر معظم انقلاب باید آتش به اختیار عمل کرد و شماها یکی از نمونه‌های این آتش به اختیارها هستید که خودتان جمع شدید و می‌خواهید یک دفاع علمی، فنی و پیچیده در حوزه فضای مجازی و جنگ سایبری با دشمن داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران توانمندی‌ها موجود در جامعه را بسیار زیاد برشمرد و خاطرنشان کرد: ازجمله توانمندی‌ها همین فضاهایی است که انسان ورود می‌کند و با خیل عظیمی از جوانان با نشاط و توانمند مواجه می‌شود.
 
* لزوم مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن
این مسئول در تبیین اهمیت جایگاه جوانان نسبت به پیشکسوتان در عرصه‌های گوناگون، اضافه کرد: احترام ما به بزرگ‌ترها بیشتر از جوانان است اما اشتیاق ما به جوانان بیشتر از بزرگ‌ترها است و ما نیز به دیدار چنین جوانان فعال و با نشاطی بسیار مشتاق بوده‌ایم.

وی گفت: واقعاً با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن در مقابل القای شبهات شماها باید مواجهه و مقابله کنید البته در حوزه‌های علمیه قم مراکز بسیار خوبی برای پاسخ به شبهات و انواع سوال وجود دارد که می‌توان از آن ظرفیت برای خوارک‌دهی به این عرصه بهره برد.

محمدی لائینی تصریح کرد: آگاهی از ظرفیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های مختلف نیز بخش زیادی از کارها را جلو می‌برد که در زمینه فضای مجازی هنوز جای کار بسیار زیادی وجود دارد و ما هنوز نیز عقب هستیم.

وی افزود: البته جمهوری اسلامی ایران نشان داده که در هر زمینه‌ای ورود کند شاید در ابتدا کمی با ضعف‌هایی همراه باشد اما وقتی که همت کرده و به راه می‌افتد حرکت‌های بسار توانمند و موفقی را به نمایش می‌گذارد تا جایی که از رقیبان و دشمنان پیشی می‌گیرد.

امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در این جنگ نیز استکبار را شکست خواهیم داد، اذعان کرد: اما در این فرآیند ممکن است ریزش‌هایی داشته باشیم که ما غصه آن ریزش‌ها را می‌خوریم چراکه تا کار ما شکل گرفته و بر فضای مجازی تسلط پیدا کنیم نسل جوان ما متوجه عرصه شود در این مدت ما عده‌ای‌ را از دست می‌دهیم که جای تأسف دارد.
 
* افزایش تلاش‌ها برای نفوذ هرچه بیشتر میان خانواده‌ها
این مسئول با طرح این پرسش که چگونه می‌توان به همه مردم و مخاطبان در فضای سایبر برای رساندن پیام و حرف خود دسترسی پیدا کرد، گفت: بعضی از مردم تنها به برخی صفحات، کانال‌ها و گروه‌ها دسترسی داشته و اصلاً در معرض مطالب ما قرار ندارند حال چگونه باید به هر نحوی که شده پیام و مطالب خود را به آن‌ها برسانیم.
وی اضافه کرد: چطور باید با خانواده‌ها ارتباط برقرار کرده و با این ابزارها در خانواده‌ها نفوذ فرهنگی و تبلیغاتی داشته باشیم چراکه برخی از خانواده‌ها در بعضی گروه‌ها و کانال‌ها با هم ارتباط داشته و به یکدیگر انرژی منفی می‌دهند بلکه باید به این افراد خبرها و مطالب خوب نیز برسد که آگاه شوند همه مطالب به بدی‌ای که آن‌ها تصور می‌کنند نیست، خب چطور باید وارد چنین فضاهایی شد.

محمدی لائینی خطاب به فعالان انقلابی فضای مجازی و رسانه مازندران تأکید کرد: خودتان را سرباز امام زمان(عج) بدانید که در حساسا‌ترین جبهه‌ها وظیفه مرزبانی، دیده‌بانی و مرزبانی خود را انجام می‌دهید چراکه در زمان امام زمان(عج) نیز باوجود پیشرفت هرچه گسترده علم به یقین در عرصه فضای مجازی، رسانه و ارتباطات نیز به صورت مدرن‌تر نیاز به حضور شماها وجود دارد.
 
* مواجهه با دشمن مستقر در هزاران کیلومتر فراتر از مرزها
همچنین محمداسماعیل امام‌زاده مدیرمسئول پایگاه جامع اطلاع رسانی بلاغ مازندران نیز در ابتدای این دیدار به بیان تاریخچه و ضرورت ورود جوانان انقلابی به عرصه فضای مجازی و رسانه پرداخت و اظهار کرد: پس از وقوع فتنه بزرگ سال 88 در آسیب‌شناسی بروز آن فاجعه به این نتیجه رسیده شد که ضد انقلاب از یک سری سرورهای هدایت شده از خارج کشور استفاده می‌کرد و در فضای مجازی موفق به تمهید و تجهیز و گردآوری نیروها شده بودند.

وی افزود: نفوذ فضای مجازی نیز در عالی‌ترین سطح مصداقی قابل تعیُّن است و دشمن در هزاران کیلومتر فراتر از مرزهای ما می‌نشیند و ابزار نفوذ در خانه‌های مردم را فراهم آورده و فرزندان ما را تخت تأثیر قرار می‌دهند درحالی‌که افکار عمومی برای هر دولت و حکومتی از  عمق راهبردی برخوردار است.

مدیرمسئول پایگاه جامع اطلاع رسانی بلاغ مازندران با بیان تصمیم گرفته شده برای تجهیز جبهه انقلاب به ابزار کارآمد فضای مجازی، خاطرنشان کرد: جمعی از جوانان بسیجی فعال در فضای مجازی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی گرد هم جمع شده و در قالب گروه‌های مختلف از سایت‌های خبری استانی و شهرستانی با تشکیل قرارگاه‌های فضای مجازی به فعالیت در این زمینه‌ها می‌پردازند.
 
* رصد روزانه بستر فضای مجازی توسط فعالان انقلابی استان
وی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را بسیار اثرگذار و امیدبخش خواند و گفت: این قرارگاه یک بستر فوق‌العاده تاثیرگذاری برای جبهه انقلاب به وجود آورده که امید است از این ابزار فوق‌العاده تأثیرگذار بتوان در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب استفاده کرد.

امام‌زاده رصد فضای رسانه‌ای و سایبری را از ویژگی‌های برجسته این مجموعه برشمرد و تصریح کرد: روزانه این فضاها رصد می‌شود و خیلی امید داریم تا یکی از ضعف‌های مهم انقلاب اسلامی در فضای مجازی جبران شود که البته به آمادگی مطلوبی دست یافته‌ایم مگر اینکه پدیده‌های نوینی وارد این عرصه شود.

وی افزود: البته دشمنان نیز سعی می‌کنند اولین آزمایش پدیده‌های خود را نیز در ایجاد فتنه و مشکل برای جمهوری اسلامی تعریف کنند اما به لطف خدا باتوجه به بهره‌مندی از نیروهای بسیجی متعهد ولایی و جوان مسلط به شرایط موجود اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عجب بلاغی هستین ما خبر نداشتیم تا الان
سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰