کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت واحد مرزی مطلب جدی و ملی است/ تجارت به عنوان محوری‌ترین رکن توسعه‌ای کردستان قرار گیرد

23 آبان 1398 ساعت 20:30

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مدیریت واحد مرزی مطلب جدی، ملی و حرف درستی است که این موضوع باید از سوی مسئولان استانی و کشوری دنبال شود.


به گزارش بلاغ محمد نهاوندیان در سی‌وچهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که هم‌اکنون در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: ‌خروجی کارگروه‌ها باید خروجی کارسازی باشد به همین دلیل روسای سازمان‌ها را در این سفر به همراه خود آورده‌ایم.
وی افزود: می‌خواهیم در مرز باشماق معطلی کالا نداشته باشیم با هر روشی این کار ممکن است انجام گیرد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: حجم مراودات رقم قابل توجهی شده و ظرفیت چند برابری هم وجود دارد که آن هم به دلیل مراودات خوب با طرف عراقی است.
نهاوندیان اذعان کرد: مدیریت واحد مرزی مطلب جدی، ملی و حرف درستی است که این موضوع باید از سوی مسئولان استانی و کشوری دنبال شود.
تجارت مزیت اصلی توسعه کردستان قرار گیرد
وی گفت: کلا حرف این است که ما در کردستان بحث تجارت را به عنوان یکی از مزیت‌های اصلی توسعه استان در نظر بگیریم اگر این به عنوان یک محور اصلی قرار گیرد همه چیز در شمول آن قرار خواهد گرفت.
معاون اقتصادی رئیس جمهوربا بیان اینکه ایجاد شهرک مشترک صنعتی با عراق و توسعه مناطق ویژه و منطقه آزاد همه بستگی به این دارد که روی تجارت به عنوان محوری‌ترین رکن توسعه‌ای استان بیشتر توجه کنیم، گفت: پیشرفت‌ها در این حوزه باید به صورت ماهیانه اعلام شود.
نهاوندیان اضافه کرد: مرز سیران‌بند از دیگر مسائل مهم در کردستان است و باید تصمیمات لازم در مورد آن گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث نمایشگاه دائمی در استان امکانات و مقدمات فراهم شود و هرچه زودتر به بحث عملیاتی شدن کار ورود کنید.
وی در ادامه به موضوع مالیات هم پرداخت و گفت: تحولی که در بحث امکانات راستی آزمایی سازمان امور مالیات اتفاق می‌افتد باید با دقت انجام شود.
وی افزود: هیئت حل اختلاف شورای مالیاتی باید صورت هیئت منصفه‌ای داشته باشد این یک کیفیت در روند رسیدگی را ایجاد می‌کند.
وی عنوان کرد: الان در نظام ساختار بودجه‌ای کشور وظیفه‌ای که بزرگان کشور در نگاه به کردستان اعلام می‌کنند تحقق پیدا کرده و استان کردستان بیش از آنچه که از بار مالیاتی کشور بر می‌دارد برای جبران کم‌توجهی‌هایی که به واسطه مرزی بودن از گذشته داشته مورد توجه و نگاه ویژه حمایت‌ها قرار دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406932

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406932/مدیریت-واحد-مرزی-مطلب-جدی-ملی-تجارت-عنوان-محوری-ترین-رکن-توسعه-ای-کردستان-قرار-گیرد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com