تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۲۵
پروژه احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد پس از سال‌ها رکود اینک با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار جدید چشم به راه پایان روزهای بلاتکلیفی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ پشتیبانی از تولید، فراهم کردن بستر توسعه و افزایش صادرات و واردات، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، ارتقاء سطح اشتغال‌زایی و کاهش هزینه‌های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی از مهم‌ترین اهداف ایجاد مناطق ویژه اقتصادی به شمار می‌رود.
تصویب منطقه ویژه اقتصادی با انبوه مزایای یاد شده آن هم برای شهرستانی مانند بروجرد که روزگاری قطب صنعتی لرستان به شمار می‌رفته اما در سال‌های اخیر وجود مشکلات عدیده تل‌انبار شده شیب پرشتابی را به سمت رکود در این حوزه برای آن رقم زده است، می‌تواند برگ برنده‌ای برای احیاء و تقویت حوزه‌های تولید، صنعت و اقتصاد آن باشد.
اتفاقی که اگر چه با مصوبه ۱۸ آذر ماه سال ۸۹ بارقه امید را در دل‌ها زنده کرد، اما به دنبال آن شاید در سایه برخی سیاست‌زدگی‌ها به خواب چند ساله رفت تا شیرینی تصویب آن در کام مردم نمانده و جایش را به تلخی زهرآلود و کشنده‌ای بدهد.
در حالی در طول همه این سال‌ها مسوولان مدام از حضور سرمایه‌گذاران جدید بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خبر داده و از آغاز عملیاتی پروژه در آینده نزدیک گفتند که آنچه در واقعیت رخ می‌داد با گفته‌های رویایی مسوولان در تناقض و تضاد بود.
و اینگونه بود که در طول قریب به ۹ سال دود فرصت‌سوزی‌های بسیار اهمال، کم‌کاری و البته سیاسی‌کاری برخی مسوولان به چشم منطقه ویژه اقتصادی و البته شهروندان بروجردی رفت. 
اینک و با گذشت سال‌های رکود و انجماد در پروژه‌ای که می‌تواند ناجی تولید و اقتصاد بروجرد باشد، خبرهای خوبی از شگفتن غنچه‌های امید و فراهم شدن بستر آغاز و اجرای کار به گوش می‌رسد.
البته اگر این بار خبری از سنگ‌اندازی‌ها و گل به خودی‌های برخی‌ها نباشد و بار دیگر تفرق، واگرایی و نگاه‌های سطحی بعضی مسوولان تکراری چندین باره بر یک فرصت‌سوزی را رقم نزند.
فرصت‌سوزی ۹ ساله برای منطقه ویژه اقتصادی
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از احداث منطقه ویژه اقتصادی به عنوان ظرفیتی عظیم برای تقویت تولید، اقتصاد و اشتغال بروجرد یاد کرد و گفت: اما متاسفانه طی سال‌های گذشته عده‌ای با حمایت افرادی دیگر و شاید یدک‌کشیدن نام منطقه ویژه اقتصادی در کارنامه عملکردی خود به میدن آمدند، اما ناتوانی آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در این عرصه عملا موجب از بین رفتن فرصت ۹ ساله شد.
عباس گودرزی بیان کرد: از طرفی قرار داشتن شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد در دل منطقه ویژه اقتصادی سال‌ها موجب رکود و انجماد آن شده و امکان حضور و سرمایه‌گذاری را از  سرمایه‌گذاران سلب کرده بود.
وی خاطر نشان کرد: در نهایت و پس از سال‌ها معطلی طی چند ماه اخیر با ابطال تصویب نامه شرکت پیشین توسط هیأت دولت بستری برای ورود سرمایه‌گذار جدید به این پروژه عظیم فراهم آمد.
اعلام آمادگی شرکت شهرک‌های صنعتی برای اجرای پروژه
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت با اشاره به استقبال و اعلام آمادگی شرکت شهرک‌های صنعتی به منظور سرمایه‌گذاری در این پروژه تاکید کرد: این موضوع مورد موافقت وزارت صنعت، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رئیس جمهور و کارگروهی متشکل از نمایندگان ۱۱ وزارتخانه قرار گرفته است.
گودرزی افزود: از سویی با توجه به تصویب منطقه احداث شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار از سوی کارگروه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، بستر لازم به منظور برداشتن گام‌های بعدی فراهم و مهیا شده است.
وی تصریح کرد: در حالی طی سال‌های گذشته شاهد فرصت‌سوزی در این پروژه بودیم که در صورت واگذاری به سرمایه‌گذار دارای توان مالی لازم تاکنون بخش قابل توجهی از کار پیش رفته بود.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: البته حضور شرکت شهرک‌های صنعتی به معنای عدم حضور بخش خصوصی در پروژه منطقه ویژه اقتصادی نیست، چرا که در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی امکان واگذاری وجود دارد.
تولیدکنندگان؛ رزمندگان عرصه جنگ اقتصادی
گودرزی در ادامه حرکت در جهت تعامل و خرد جمعی را راهکار حل مشکلات تولیدکنندگان و رونق تولید دانست و افزود: حرکت در جهت کمک به افزایش تولید و اشتغال جز با همدلی و تلاش جهادی محقق نمی‌شود.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان رزمندگان عرصه جنگ اقتصادی به شمار می‌روند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت با تاکید بر ضرورت پرهیز از سنگ‌اندازی و حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: افزایش سرمایه‌گذاری تقویت تولید، بهبود اوضاع اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.
گزارش از مژگان شمس





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴