کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای انقلاب فرهنگی از عوامل پیشرفت علمی کشور بوده است

23 آبان 1398 ساعت 12:10

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، مصوبات این شورا را یکی از عوامل پیشرفت علم و فناوری در کشور اعلام کرد.


به گزارش بلاغ حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وی اظهار کرد: تا کنون 2300 مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده که برخی از آنها عاملی برای پیشرفت علم و فن‌آوری کشور بوده است.
عالی افزود: مواردی همچون بنیاد نخبگان، پارک علم و فن‌آوری، سند نقشه جامع علمی کشور، کسب رتبه‌های علمی بین‌المللی و... زیرساخت و برنامه‌ریزی آن‌ها در این شورا شکل گرفته است.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در عصر کنونی، بیان کرد: یکی از اولین جاهایی که سند اخلاقی در آن شکل گرفت رسانه‌ها بودند و ما از انتقادات و مشارکت آنان و همچنین ظرفیت‌های آنان استقبال می‌کنیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اهمیت اینترنت و فضای مجازی در زندگی امروزی سخن گفت و عنوان کرد: اینترنت در ابتدای ایجاد آن بیشترین مصرفش در حوزه پدیده فحشا و پورنوگرافی بود ولی امروزه بیشترین مصرف آن در حوزه کسب و کار و ارتباطات و امثالهم است.
عالی ادامه داد: امروزه خیلی از جوانان گرفتار فضای آلوده اینترنت می‌شوند پس ما باید یک محیط سالم در اینترنت ایجاد کنیم و سواد اینترنتی افراد را افزایش داده و مردم در این حوزه به سواد تحلیلی برسند یعنی به هر چیزی اطمینان نکنند.
وی در خصوص وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی در قیاس با وزارت علوم، گفت: این شورا سیاست‌گذار و دانشگاه اجرا کننده این سیاست‌هاست.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص وضعیت نامناسب پوشش در دانشگاه‌ها، بیان داشت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤولیت اجرای سند عفاف و حجاب چه در دانشگاه و چه در جامعه از وزارت ارشاد به وزارت کشور محول شده و وزارت کشور  باید به صورت سالانه در خصوص عملکرد خود به ما گزارش دهد.
عالی در پایان تصریح کرد: سلامت اجتماعی نسل جوان ما چه مرد و چه زن وابسته به رعایت شئونات الهی و حجاب اسلامی است و ما بحث حجاب وعفاف را به جد دنبال می‌کنیم و بر اجرای سند مربوط به آن نظارت می‌کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406871

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406871/شورای-انقلاب-فرهنگی-عوامل-پیشرفت-علمی-کشور-بوده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com