کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دغدغه دینی باید در بانوان قوی شود/هر خانه باید یک کارگاه شود

23 آبان 1398 ساعت 12:00

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه باید به امر حجاب و عفاف اهمیت داد که شاهد افت در این زمینه نباشیم، تصریح کرد: در بعضی از جاها با افت حجاب مواجه هستیم و دغدغه دینی باید در بانوان قوی‌تر شود.


به گزارش بلاغ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی  در دیدار مدیرکل امور بانوان به همراه مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان با بیان اینکه زن و مرد در نگاه خدا یکسان هستند، اظهار کرد: ملاک زن و مرد در نزد خدا عمل صالح است و بانوان و مردان باید در مسیر عبودیت، بندگی، ایمان و عمل صالح را در پیش بگیرند.
وی با بیان اینکه جامعه بیش از آنکه به سلامت مردان نیاز داشته باشد به سلامت زنان نیازمند است، افزود: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده و سلامت خانواده به سلامت زن است.
نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: زنی که مبتلا به آسیب اجتماعی باشد خطرش برای جامعه بیشتر از یک مرد ناسالم است و قطعا بانوان نقش اساسی در این چشم اندازها خواهند داشت.
این مسؤول خاطرنشان کرد: سلامت حوزه بانوان تامین شود سلامت جامعه و خانواده تامین می‌شود.
محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه آسیب‌ها در حوزه زنان در استان، کشور و در تمام دنیا وجود دارد، گفت: امور بانوان کارگروه‌هایی داشته باشد تا چگونه این آسیب‌ها کاهش دهیم.
وی یادآور شد: مازندران باید مدرن و پیشرفته باشد و برای دنیا الگو باشد که یک حکومت دینی و اسلامی و ترکیب دین سیاست کشور و جامعه‌ای را بسازد و بهتر از همه جای دنیا الگو باشد.
امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه برای مدیریت به مدیریت جهادی و حتی مدیریت استشهادی نیاز داریم، اظهار کرد: در روزمرگی جلو رفتن خوب نیست و باید نگاه ما کلان باشد تا مشکلات را رفع کنیم.
محمدی‌لائینی با بیان اینکه خانه‌داری مهم‌ترین شغل است، گفت: بانوان خانه‌دار باید به عنوان بانوان شاغل آورده شود و برای بانوان خانه‌دار مزایایی به عنوان بانوی شاغل بدانیم.
وی با اشاره به اینکه مهمترین کار بانوی خانه‌دار تربیت فرزند است، اضافه کرد: خانه‌داری مهمترین و بزرگترین شغل است و باید کارخانه را به خانه برد و هر خانه باید یک کارگاه شود.
امام جمعه مرکز مازندران با اعلام اینکه باید به امر حجاب و عفاف اهمیت داد که شاهد افت در این زمینه نباشیم، تصریح کرد: در بعضی از جاها با افت حجاب مواجه هستیم و دغدغه دینی باید در بانوان قوی‌تر شود.
این مسؤول با بیان اینکه باید ارزش‌های دینی در جامعه حاکم شد، بیان کرد: ما برای حجاب و عفاف و پایبندی به مسائل دینی شهید دادیم و اگر قرار بود که همان بساط قدیم باشد پس چرا انقلاب کردیم.

لائینی یادآور شد: اگر در حجاب و عفاف لحظه‌ای تعلل کنیم مدیون خون شهدا هستیم، حضور بانوان باید در نمازجمعه پررنگ و جدی باشد.
سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران نیز در این دیدار اظهار کرد: زمینه مازندران سالم از خانواده سالم است و فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: زنان در مازندران پا به پای مردان فعالیت می‌کنند و باید برای دیده شدن آنها در عرصه اجتماعی کمک کرد.
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی بانوان در کل کشور است، گفت: بانوان توانمندی‌های زیادی دارند اما در عرضه محصولات خود دچار مشکل هستند.
این مسوول خاطرنشان کرد: تحریمی که به کشور تحمیل شده و اقتصاد ما را درگیر کرده است یکی از راه‌های برون رفت از این وضعیت توجه به مشاغل خانگی است و باید برای عرضه محصولات بانوان نمایشگاه فصلی یا دائمی ایجاد شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406870

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406870/دغدغه-دینی-باید-بانوان-قوی-شود-خانه-یک-کارگاه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com