تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۸۶۷
رئیس فدراسیون کبدی ایران با اشاره به اینکه بدون پشتوانه‌سازی برای آینده به طور قطع این رشته ورزشی در کشور آسیب‌پذیر خواهد بود، گفت: با وجود مشکلات مالی تمام تلاش خود را برای جلب رضایت تیم ملی انجام می‌دهیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ عباس اورسجی  در حاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی کبدی جوانان جهان در نشست خبری با خبرنگاران در هتل ارم کیش، با اشاره به اینکه از سال گذشته فعالیت‌ها و کار اجرایی برای این دوره از مسابقات آغاز شد، اظهار داشت: با وجود درخواست‌هایی که از استان‌های مختلف به فدراسیون رسیده بود با بررسی‌های صورت گرفته بهترین مکان برای برگزاری این دوره از مسابقات کیش بود.
کیش بهترین گزینه برای میزبانی مسابقات جهانی است
وی افزود: در برگزاری این مسابقات به شرایط مختلفی مانند قرار گرفتن در مسیر بین المللی شدن و حضور تیم‌های خارجی فکر کردم و کیش بهترین گزینه بود که رغبت شرکت کنندگان برای مسابقه را افزایش می‌داد.
رئیس فدراسیون کبدی کشور عدم نیاز به ویزا و امکانات مناسب و همکاری خوب موسسه ورزش را از نکات مثبت برگزاری این دوره از مسابقات در جزیره مرجانی کیش برشمرد.
اورسجی در رابطه با عدم حضور هند در این دوره از مسابقات و شایعاتی مبنی بر عدم دعوت مناسب از این تیم توسط ایران برای کسب عنوان قهرمانی تاکید کرد: تیم هند به دلیل باخت در جاکارتا و اختلافات داخلی که پس از این باخت در فدراسیون کبدی این کشور به وجود آمد و اینکه ممکن بود در این دوره از مسابقات نیز بازنده باشد تصمیم گرفت در این دوره شرکت نکند.
وی ادامه داد: در رابطه با دعوت نامناسب ایران نیز باید گفت که هند توزیع‌کننده دعوتنامه‌هاست چطور با این وصف ما دعوت مناسب نداشتیم.
رئیس فدراسیون کبدی کشور با بیان اینکه تیم هند تا قبل از باخت در مقابل جاکارتا حاضر به برگزاری اردوی تدارکاتی با ایران نبود که پس از باخت با جاکارتا به برگزاری این اردو رضایت داد تاکید کرد: تیم ایران به حدی قدرتمند است که در صورت بازی با تیمی متشکل از چند کشور هم برنده مسابقه خواهد بود.
این مقام مسؤول در فدراسیون کبدی ایران با اشاره به اینکه خبرهای رسیده از فدراسیون هند گویای این است که در روزهای آینده رئیس فدارسیون خود را انتخاب کرده و به مسابقات باز خواهند گشت.
وی با اشاره به برگزاری جلسه ای در شنبه گذشته با هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و درخواست از صالحی امیری در راستای ورود به بحث کنفدارسیون آسیا و فدراسیون جهانی افزود: با اعلام حمایت کامل از من خواسته شد به این مسئله ورود کنم و گفته شد که وزیر ورزش نیز در جریان این مسئله قرار خواهد گرفت که ریاست کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی کبدی باید از یکدیگر جدا شوند و امیدواریم با این اتفاق کنفدارسیونی آسیا در اختیار ایران قرار بگیرد.
پشتوانه سازی ضامن آینده ورزش کبدی است
اورسجی در رابطه با سوال خبرنگار فارس مبنی بر حمایت‌های مالی فدراسیون کبدی از تیم ملی در راستای رشد و توسعه این ورزش در کشور افزود: بی‌تردید برای اینکه همچنان به عنوان قدرت در این عرصه باقی بمانیم نیاز به پشتوانه سازی داریم که در غیر این صورت به طور یقین آسیب‌پذیر خواهیم بود.
رئیس فدراسیون کبدی کشور با بیان اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ نیروی جوان و نوجوان داریم که برای آن‌ها برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا پس از فراغت از اردوهای تیم ملی جوانان هر ۲-۳ ماه یکبار دوره‌های مختلف برای آن‌ها برگزار کنیم تا آمادگی لازم برای حضور در مسابقات را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه من برای کیفیت اهمیت بالایی قائل هستم افزود: با توجه به شرایط مالی که همه در جریان آن قرار داریم تلاش کرده‌ایم در تمام اردوها حداقل‌هایی را که بازیکنان را راضی می‌کند ایجاد کنیم و دوست داریم ورزشکاران تیم ملی در بهترین شرایط به سر ببرند در همین راستا ما بین مسابقات برای افزایش روحیه بازیکنان کارت‌های هدیه‌ای به آنان تقدیم می‌شود.
اورسجی با اشاره به اینکه در همین راستا ۱۴ اردو قبل از این مسابقات برگزار کردیم که حتی برای مسابقات جاکارتا این میزان اردو برگزار نشده بود، اضافه کرد: من معتقدم این جوانان آینده ساز ورزش کشورمان هستند و هرچه برای آن‌ها هزینه کنیم سرمایه موفقیت‌های آینده است مضاف به اینکه استراتژی جدی در کشور برای توسعه این ورزش دنبال می شود.
کبدی روزی المپیکی می‌شود
رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه مطمئن هستم کبدی روزی المپیکی می شود و ایران در بخش آقایان و بانوان مدال‌های رنگارنگ کسب می‌کند، افزود: امیدواریم با قرار گرفتن در سکوی نخست جهانی بار دیگر قدرت خود را به جهان اثبات کنیم.
وی برگزاری رقابت‌های جهانی کبدی جوانان را هر ۴ سال یکبار عنوان کرد و افزود: مالی برای رقابت‌های بانوان درخواست میزانی کرده است که نتیجه آن بزودی مشخص خواهد شد.
اورسجی با اشاره به درخواست کشورهای عربی از ایران برای فرستادن مربی رشته کبدی به این کشورها افزود: کمک به این کشورها در رشد و توسعه کبدی ایران و المپیکی شدن این رشته کمک می‌کند.
رئیس فدراسیون کبدی کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر افزایش انتظارات از کبدی با کسب جایگاه‌های قهرمانی در مسابقات مختلف افزود: این انتظارات بجاست و زمانی که یک پیشینه ورزشی خوب در رقابت‌ها از یک رشته دیده می‌شود انتظارات از این رشته را در مردم بالا می‌برد و این انتظار بجایی است.
به گفته این مقام مسؤول، تیم ملی کبدی ایران هم اکنون از جوانان ۱۹ استان کشور تشکیل شده که نشان از گسترش علاقمندی به ورزش کبدی در میان جوانان دارد.
وی در رابطه با حضور کمرنگ مردم در هنگام برگزار مسابقات گفت: اگر این مسابقات در استان‌های دیگر هم برگزار می‌کردیم مانند تجربه ای که در گذشته داشتیم به دلیل شناخت کم مردم از این ورزش ورزشگاه خالی بود و پر بودن ورزشگاه در گلستان و سیستان و بلوچستان به دلیل علاقه ای است که مردم این استان‌ها به کبدی دارند که حتی در مسابقات لیگ هم شاهد حضور تعداد زیادی از علاقمندان در مسابقات هستیم.
اورسجی با تقدیر از مسؤولان جزیره کیش به ویژه مدیرعامل و کارکنان موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، امکانات جزیره برای برگزاری مسابقات به ویژه زیبایی و آب و هوای جزیره و عدم نیاز به روادید برای تیم‌های خارجی را از محسنات برگزاری این مسابقات در کیش برشمرد.
رئیس فدراسیون کبدی کشور لوگوی مسابقات را ترکیبی از دلفین، شیر و عقاب به عنوان نمادهایی از حیات که با آب، خاک و هوا شکل می‌گیرد، عنوان کرد و افزود: لوگو به شکلی طراحی شده است که ۵ قاره از هر دو سو به خلیج فارس منتهی می‌شوند که برای منطقه از ارزش استراتژیکی خاصی برخوردار است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲