کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موگرینی خواستار اعلام نتایج انتخابات افغانستان شد

21 آبان 1398 ساعت 18:00

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را برای آغاز مذاکرات صلح مهم خواند و گفت نتایج این انتخابات باید هرچه زودتر اعلام شود.


به گزارش بلاغ «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را برای آغاز مذاکرات صلح مهم خوانده و گفت: نتایج این انتخابات باید هرچه زودتر اعلام شود.
موگرینی این سخنان را پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد و افزود انتخابات و گفت‌وگوهای صلح افغانستان در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند.
موگرینی در مصاحبه با رادیو آزادی گفت: امیدواریم نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هرچه سریع‌تر اعلام شود و همه طرف‌ها باید آن را بپذیرند.
وی خاطرنشان کرد: اگر نتایج انتخابات پذیرفته نشود و منجر به بحران در افغانستان شود، این به نفع کسانی است که مخالف دموکراسی در افغانستان هستند.
موگرینی ادامه داد: با در نظرداشتن تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نمی‌توان گفت این انتخابات در تاریخ افغانستان انتخابات مطلوبی است، اما باید در نظر داشت که گاهی در روند دمکراتیک پیچیدگی‌هایی شکل می‌گیرد و این موضوع زمانگیر است.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ما از تمامی افراد درگیر در سیاست افغانستان می‌خواهیم که بعد از انتخابات به روند صلح میان طالبان و دولت بپیوندند.
وی گفت: اتحادیه اروپا آماده پشتیبانی از صلح و ثبات در افغانستان است و در این رابطه برنامه پنهانی نداریم.
در همین حال، سازمان ملل متحد و گروه حمایت از انتخابات افغانستان (اِی‌اس‌جی) بر کمیسیون انتخابات افغانستان تأکید کرده که باید هرچه زودتر نتایج انتخابات افغانستان اعلام شود.
کشورها، نهاد‌ها و سازمان‌های کمک کننده کلیدی افغانستان از جمله یوناما، اتحادیه اروپا،  استرالیا، ژاپن، نروژ، انگلیس،‌آمریکا و همچنین ناتو گروه حمایت از انتخابات افغانستان را تشکیل می‌دهند.
قرار بود نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در 27 ماه مهر اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات، اعلام این نتایج را به 23 ماه عقرب را به دلایل فنی به تاخیر انداخته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406761

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406761/موگرینی-خواستار-اعلام-نتایج-انتخابات-افغانستان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com