کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزادی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن

21 آبان 1398 ساعت 17:50

ده نفر دیگر از رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی یمن که در اسارت مزدوران ائتلاف سعودی در جبهه «الجوف» بودند با وساطت محلی و بدون کمک سازمان ملل آزاد شدند.


به گزارش بلاغ کمیته ملی امور اسرای یمن روز دوشنبه از آزادی ده نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی طی یک عملیات مبادله اسرا با مزدوران ائتلاف سعودی خبر داد.
به گزارش وبگاه خبری المسیره، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرا گفت این مبادله اسرا از طریق وساطت محلی در جبهه استان «الجوف» انجام شد و طی آن ده نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.
طی یک هفته اخیر بیش از دوازده نفر از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در دو جبهه «لحج» (جنوب یمن) و «مأرب» (مرکز یمن)  آزاد شدند.
المرتضی اظهار داشت: این مبادله از طریق وساطت محلی و بدون اینکه سازمان ملل در آن نقشی داشته باشد انجام شد، زیرا سازمان ملل بر خلاف وعده خود در اجرای توافق سوئد که بخشی از آن مبادله کلی اسرا با یکدیگر است، ناتوان بوده و در حالی که دولت صنعا آمادگی خود را برای پیشبرد این پرونده حقوق بشری اعلام کرده است، ائتلاف سعودی با لجاجت و عدم همکاری کاری برای آزادی اسرا پیش نمی‌برد.
 از آغاز تشکیل کمیته ملی امور اسرای  یمن در نیمه سال ۲۰۱۵ در۳۰۰ عملیات تبادل، ۷۰۰۰ اسیر از طرفین یا میانجی‌گری‌های محلی آزاده شده‌اند و سازمان ملل در هیچ یک از آنها ابدا نقشی نداشته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406760

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406760/آزادی-10-اسیر-دیگر-ارتش-کمیته-های-مردمی-یمن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com