تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۰۶۷۱۱
شورای شهر سمنان سال گذشته تصویب کرد که یک دستگاه خودروی پراید به برنده خوش‌حسابی که عوارض نوسازی خود را در موعد مقرر پرداخت کند، اهدا شود؛ اما این پراید الآن کجاست؟
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ عوارض نوسازی یکی از منابع درآمدی مهم شهرداری‌هاست و شهرداری‌ها همه‌ساله جوایزی را برای خوش‌حسابان تعیین می‌کنند تا مردم را به پرداخت عوارض تشویق کنند.
بر همین اساس، شورای اسلامی شهر سمنان نیز در یکی از جلسات سال گذشته خود تصویب کرد که یک دستگاه خودروی پراید به برنده خوش‌شانس (!) و خوش‌حسابی که عوارض نوسازی خود را در موعد مقرر پرداخت کند، اهدا شود!
خودروی مذکور در نهایت خریداری شد و شهرداری با تبلیغاتی پرسروصدا به مردم اعلام کرد که اگر تا پایان اسفندماه عوارض نوسازی خود را پرداخت کنید، صاحب یک دستگاه پراید خواهید شد! یک نمونه از تبلیغات شهرداری را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

اما اگر گمان می‌کنید که شهرداری سمنان یک دستگاه خودروی پراید به پرداخت‌کننده خوش‌حساب و خوش‌شانس عوارض نوسازی اهدا کرده است، سخت در اشتباه هستید.
چنان‌که پیداست، مسؤولان شهرداری سمنان با تکیه بر فراموشی مردم، قید برگزاری مراسم قرعه‌کشی را می‌زنند و خودروی مذکور را به واحد درآمد شهرداری می‌فرستند.
امروز پرسش مهم این است که آیا این اقدام نوعی فریبکاری نیست؟ اگر نتوان بر این رفتار غیرمحترمانه با مردم، نام فساد گذاشت، پس چه تعبیری مناسب این رفتار خواهد بود؟ شهرداری و شورا چگونه انتظار دارند که مردم در سال جاری به تبلیغات آن‌ها گوش فرادهند و خوش‌حسابی کنند؟
بسیار شنیده‌ایم که روشنفکرنمایان، استعفای یک مقام غربی به سبب یک تماس تلفنی کوتاه با همسرش از محل کار را تحسین می‌کنند و آن را نشانه توسعه‌یافتگی سیاسی می‌دانند؛ اما در مقام عمل، نه‌تنها برای این دست مسائل از مردم پوزش نمی‌خواهند بلکه اساساً خود را در معرض پاسخگویی نیز قرار نمی‌دهند/مرآت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷