کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار متن شهادت یک مقام پنتاگون در تحقیقات استیضاح ترامپ

21 آبان 1398 ساعت 10:30

متن شهادت یک مقام پنتاگون در جلسه استماع کنگره به عنوان بخشی از تحقیقات استیضاح ترامپ منتشر شد.


به گزارش بلاغ کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص استیضاح رئیس‌جمهور این کشور و پرونده «اوکراین‌گیت»، بامداد سه‌شنبه متن جلسه استماع و شهادت «لائورا کوپر» معاون وزیر دفاع این کشور را منتشر کرد.
کوپر که معاونت وزارت دفاع آمریکا در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا را برعهده دارد، حدود سه هفته پیش از سوی نمایندگان دموکرات به کنگره احضار شده بود تا درباره نقش احتمالی پنتاگون در تعویق ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین و ارتباط آن با ماجرای اوکراین‌گیت توضیحاتی ارائه کند.
به نوشته وبگاه شبکه «اِن. بی. سی. نیوز» وی در این جلسه که چند ساعت پشت درب‌های بسته به طول انجامید و متن اظهارات وی حدود 110 صفحه شده است، اذعان کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تابستان قبل به سازمان‌های مربوطه دستور داده بود کمک‌های نظامی به اوکراین تعلیق شود.
این مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوال اعضای کمیته تحقیق مبنی بر اینکه آیا ترامپ از اختیارات قانونی لازم برای تعلیق ارسال کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین برخوردار بود، گفت که برخی مقامات دفتر مدیریت و بودجه نگران بودند که وی چنین مجوزی نداشته است.
کوپر همچنین گفت که ترامپ برای تعلیق ارسال کمک‌ها به اوکراین حتی کنگره را هم در جریان نگذاشته و این در حالی است که ملزم به چنین کاری بوده است.
اواخر تابستان امسال بود که خبری به رسانه‌های آمریکایی درز کرد: یک افشاگر مدعی شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس با یک رهبر خارجی، اظهاراتی مطرح کرده و وعده‌هایی داده که منافع ملی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.
این خبر، جرقه آتشی بود که حالا تمام کاخ سفید را در بر گرفته و به یک رسوایی تمام‌عیار برای ترامپ بدل شده است. بر اساس اطلاعاتی که بعدا منتشر شد، مشخص شد که ترامپ مرداد ماه امسال در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، تلویحا اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین را به پیشبرد تحقیقات قضایی علیه هلدینگ اوکراینی «بوریسما» که «هانتر بایدن» یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، مشروط کرده است.
هانتر، فرزند «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری است و اتهاماتی در مورد سوء استفاده از روابط سیاسی پدرش علیه او مطرح شده است. (جزئیات بیشتر)
مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکرات‌ها قرار دارد تلاش دارد تا روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا پیش از کریسمس تکمیل شده و وی استیضاح شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 406707

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406707/انتشار-متن-شهادت-یک-مقام-پنتاگون-تحقیقات-استیضاح-ترامپ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com