تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۴۹۷
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: برای رهایی جامعه امروز که درگیر روزمرگی ها شده اجرای برنامه های فرهنگی و بومی کمک بزرگی است.
۰
plusresetminus
برنامه‌های بومی کمک بزرگی برای رهایی از روزمرگی‌هاست/مظلومیت حوزه فرهنگ در تخصیص بودجه
امیر امیرنیا در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به روز ملی مازندران اظهار کرد: آغاز حرکت شیعه در جهان که پایتخت آن در آمل بود، روز فرهنگ عمومی مازندران لقب گرفته شد که از روز 13 تا 20 آبان ماه است.
 
وی از تخصیص بودجه کم در حوزه فرهنگ ابراز ناراحتی کرد و گفت: باتوجه به اینکه کارهای فرهنگی هزینه بر هستند متاسفانه در راس امور به فرهنگ توجه نمی شود؛ بضاعت کم در زمینه هنری و فرهنگی باعث می‌شود تا نتوانیم افراد علاقه مند را در روز ملی مازندران گرد هم بیاوریم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در ادامه تصریح کرد: عرف جامعه هم به کار فرهنگی توجه نمی کنند، برنامه های وسیعی گرفته می شود اما نقص عمده فراگیر نبودن است که برنامه ها با 250 نفر و یا برپایی چند سالن خلاصه می شود.
 
این مسئول با بیان اینکه برنامه های متنوعی در هفته ملی مازندران اجرا شد، عنوان کرد: در این هفته جشن تیرماه سیزده شو، اجرای برنامه ای در کانون پرورش فکری کودکان، برپایی جمعه بازار هنری، دشت سر آمل و برپایی نمایشگاه کتابی در پاساژ قائم با تخفیف مناسب در اختیار شهروندان قرار گرفته شده است.
 
امیرنیا به تاثیر فرهنگ بومی و محلی مازندران اشاره کرد و گفت: هر چه فرهنگ یک جامعه عمیق تر باشد، شاهد کم شدن معضلات اجتماعی و اتفاقات آسیب زا در آن جامعه هستیم.
 
وی در پایان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و بومی برای رهایی جامعه امروز که درگیر روزمرگی ها شده کمک بزرگی است، امیدوارم روزی برنامه‌های فرهنگی با حضور 400 هزار نفر جمعیت این شهرستان برگزار شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما