کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجلیل از «بهمن اسکینی» در جشنواره «آوای ارادت»/ موسیقی لرستان ابتذال پذیر نیست

18 آبان 1398 ساعت 9:50

اختتامیه جشنواره موسیقی «آواری ارادت» در خرم‌آباد برگزار و از استاد «بهمن اسکینی» خواننده پیشکسوت لرستانی تجلیل به عمل آمد.



به گزارش بلاغ،آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای موسیقی رضوی «آوای ارادت» شامگاه جمعه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد و با حضور هنرمندان و علاقه‎مندان به هنر موسیقی به ویژه موسیقی لرستان برگزار شد.
احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، ولادت پیامبر اکرم(ص) و همچنین سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) گفت: لرستان مهد هنر و مهد موسیقی است و جای جای آیین و رسوم مردم این استان از سور تا سوگ، محل و فرصتی برای خلق قطعات ماندگار موسیقی است.
وی با اینکه موسیقی لرستان ابتذال‌پذیر نیست، افزود: موسیقی یک سرمایه اجتماعی ارزشمند در لرستان و عامل وحدت و اتحاد است و قطعات ماندگار موسیقی لرستان با محوریت دفاع مقدس به خوبی این مدعا را تایید می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: هنر مخلوق هنرمند است و هنرمند زمانی که دست به خلق اثر می‌زند، آنچه در وجودش به ودیعه نهاده شده، یعنی خلق کردن را به منصه ظهور می‌رساند و اینگونه است که یک اثر هنری را آفرینش هنری می‌خوانند.
فتایی با اشاره به جشنواره ارادت و و ضمن تشکر از انجمن موسیقی استان، اظهار داشت: این جشنواره فرصتی مغتنم برای نشان دادن ارادت هنرمندان موسیقی به خصوص موسیقی لرستان به ساحت نورانی امام هشتم(ع) است و برگزاری اینگونه رویدادها علاوه بر جنبه هنری آن با هدف ترویج سیره علمی و عملی ائمه اطهار به خصوص امام رضا(ع) صورت می‌پذیرد.
وی همچنین با اشاره به آیین تجلیل از استاد بهمن اسکینی، گفت: این هنرمند پیشکسوت از ارادتمندان واقعی امام رضا (ع) است که قطعه ماندگاری به همین نام را از خود به یادگار گذاشته است.
این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: بنا بر وظیفه‌ای که داریم، در طول چند سال گذشته تجلیل از هنرمندان استان را به خوبی دنبال و اجرا کرده‌ایم و تلاش داریم تا در قالب برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری از چهره‌های ماندگار و هنرمندان پیشکسوت استان تجلیل بعمل آوریم. 
شایان ذکر است جشنواره موسیقی آوای ارادت به مدت دو روز در لرستان برگزار شد که تجلیل از بهمن تسکینی خواننده قدیمی و پیشکسوت لرستانی از مهمترین برنامه‌های این جشنواره بود. 
 


کد مطلب: 406430

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406430/تجلیل-بهمن-اسکینی-جشنواره-آوای-ارادت-موسیقی-لرستان-ابتذال-پذیر-نیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com