BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - کمیسیون حقوق بشر عراق: مردم صف خود را از خرابکاران جدا کنند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمیسیون حقوق بشر عراق: مردم صف خود را از خرابکاران جدا کنند

17 آبان 1398 ساعت 11:00

کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق از تظاهرات کنندگان صلح‌جو در این کشور خواست صف خود را از خرابکارانی که قصد منحرف کردن مطالبات مردمی را دارند جدا کنند.



به گزارش بلاغ،کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق از تظاهرات‌کنندگان صلح‌جو خواست صف خود را از کسانی که می‌خواهند به خواسته‌هایشان آسیب برسانند و روند تظاهرات عمومی را تحریف کنند، جدا کنند.
به گزارش وبگاه خبری شبکه تلویزیونی «الرشید»، «ارشد الصالحی» رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق تاکید کرد این کمیته با اعتقاد به مبانی حقوق بشر در آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز از همه اقشار مردم عراق بدون هیچ تبعیضی حمایت می‌کند .
وی افزود: این کمیسیون همچنان بر خواسته خود از دولت برای شناسایی تک تیراندازانی تاکید دارد که قتل جوانان مسالمت جو و کسانی را رقم زدند که در جریان تظاهرات‌ها به سمت هرج و مرج و خرابکاری نرفتند. نیروهای امنیتی هم همان طور که مدافع خاک کشور هستند، حفاظت از معترضانی که حقوق خود را مطالبه می‌کنند از وظایف خود می‌دادند.
شهرهای مرکزی و جنوبی عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی و اقتصادی، نبود اشتغال و عدم جدیت مسئولان عراقی برای ریشه‌کن کردن فساد در این کشور است. این اعتراض‌ها که  با توافق طرفین (معترضان و دولت) برای دو هفته به دلیل مراسم اربعین متوقف شد، از ۲۵ ماه مذکور (سوم آبان) از سرگرفته شد.
شمار جان‌باختگان که بسیاری از آنان در شرایطی مبهم و مشکوک جان باخته‌اند، به بیش از دویست پنجاه نفر رسیده است.
 


کد مطلب: 406363

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406363/کمیسیون-حقوق-بشر-عراق-مردم-صف-خود-خرابکاران-جدا-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com