یک سئوال بی‌جواب

محور سوادکوه یا فیروزکوه؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۴۰۶۰۹۲
چرا با آن که نیمی از مسافت محور تهران شمال از سوادکوه عبور می‌کند در بیشتر مواقع در کانال‌ها، سایت‌ها و حتی صداوسیما بجای محور سوادکوه از محور فیروزکوه استفاده می‌شود؟
۰
plusresetminus
محور سوادکوه یا فیروزکوه؟
به گزارش بلاغ، یکی از محورهای تهران شمال مسیری است که به قائم‌شهر ختم می‌شود.

این محور حدود ۲۱۰ کیلومتر مسافت دارد که حدود ۹۰ کیلومتر آن در خاک مازندران که از گدوک شروع شده و بعد از پیمودن شهرهای پل‌سفید، زیراب و شیرگاه به قائم‌شهر ختم می‌شود و فقط حدود ۴۵ کیلومتر آن مربوط به فیروزکوه است.

حال سوال اینجاست که چرا با آن که نیمی از مسافت این محور از سوادکوه عبور می‌کند در بیشتر مواقع در کانال‌ها، سایت‌ها و حتی صداوسیما بجای محور سوادکوه از محور فیروزکوه استفاده می‌شود؟

شاید آخرین مصداق این دست اقدامات، انتشار  گزارش شائبه برانگیز روزنامه جام‌ جم در معرفی اماکن سوادکوه به نام فیروزکوه است.

این روزنامه در ۲۵ مهر ۹۸ در اقدامی قابل تامل با انتشار مطلبی تحت عنوان رازهای سربه مهرفیروزکوه ‌سعی کرده به مخاطبان خود بدین شکل القاء کند که این اماکن متعلق به فیروزکوه است؟!

آیا سهل‌انگاری و یا کم‌کاری در این مسائل از طرف مردم یا مسئولان سوادکوه باعث می‌شود که هر روز شهرهای اطراف خود را مالک اماکن یا روستاهای منطقه سوادکوه محروم می‌دانند؟! یا "دست‌های پشت پرده مغرضانه "در پی سهم خواهی از "سوادکوه محروم" هستند؟
                        
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴