تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۰۰۴
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افول قدرت آمریکا را حتمی و قطعی دانست و گفت: در مجلس و کاخ سفید درگیرهای زیادی وجود دارد.
۰
plusresetminus
افول قدرت آمریکا حتمی و قطعی است/تجربه برجام ثابت کرد آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست
عزت الله یوسفیان‌ملا در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه آمریکا امروز قدرت برتر جهان نیست، اظهار کرد: نیروهای نظامی و سلاح های پیشرفته نمی تواند نشان از قدرت باشد؛ چرا که در جنگ هشت ساله با دستهای خالی نشان دادیم درمقابل کشوری که از لحاظ نظامی بلوک شرق و غرب آن را تامین می کردند، جنگیدیم و یک وجب از خاکمان را ندادیم.

وی با بیان اینکه قدرت اقتصادی نیز نمی تواند، قدرت برتر تلقی شود عنوان کرد: تاریخ نشان داد که برخی بحران ها اقتصاد یک کشور را فلج کرد هرچند در اقتصاد قدرتمند بودند، مانند سیلی که در ژاپن اتفاق افتاد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه قدرت یک کشور و ملت محسوب می شود، سلامت و صداقتی است که در ان کشور جریان دارد.

وی آمریکا را در سیر نزولی خواند و خاطرنشان کرد: آمریکا با هر آنچه خود ساخته و سرمایه گذاری کرده، امروز بر علیه آن عمل می کند و بلای جان آن شده است؛ همانطور که در افغانستان به طالبان سلاح‌هایی می داد که حتی به متحدین خود نمی داد، یازده سپتامبر با هواپیمایی که خود گرفته بود از دست پروده خود، مورد حمله واقع شد و تا به امروز در باتلاق افغانستان گیر کرده است.

یوسفیان آمریکا را بازنده خطاب کرد و افزود: از لحاظ نظامی اگر همه چیز را کنار هم قرار دهیم، آمریکا باخته است و هیچ جنگی نبوده پیروز شود؛ حتی هزار سرباز را در سوریه نتوانسته ساماندهی کند، در حالی که بسیاری از سربازان کشورمان در خاک سوریه خوش درخشیدند.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از درجه داران آمریکای منتظر هستند به خانه خود برگردند، سربازان زیادی که ژاپن، کره جنوبی، افغانستان و ... هستند و آرزوی بازگشت به خانه هایشان را دارند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افول قدرت آمریکا را حتمی و قطعی دانست و تصریح کرد: در مجلس و کاخ سفید درگیرهای زیادی وجود دارد، بخاطر معادهد پاریس متحدین اش اعتمادشان را از دست داده اند، حتی کشورهای چون عربستان و امارات از او قطع امید کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه قدرت آمریکا رو به سراشیبی است، خاطرنشان کرد: آمریکا تمام قراردادهای بین المللی را زیر سوال برده است، قراردادهای اقتصادی با چین و همسایه گان خود را زیر پا گذاشته است.

یوسفیان برجام را آخرین برگ برنده آمریکا خواند و گفت: با برهم زدن این قرارداد و به تحریم کشیدن آن باز هم نتوانسته کاری از پیش ببرد؛ در حالی که این قرارداد چند طرفه بوده؛ اما آمریکا از این توافق خارج شده و این نشان می دهد که اصلا قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما