کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله رئیسی: قوه قضائیه500 شرکت را از تعطیلی نجات داد

10 آبان 1398 ساعت 23:08

آیت الله رئیسی: قوه قضائیه نیز تاکنون 500 کارخانه را در سطح کشور احیا کرده و به چرخه تولید برگردانده که از این تعداد 32 کارخانه مربوط به استان آذربایجان شرقی است.


به گزارش بلاغ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، در سفری یکروزه به استان آذربایجان شرقی، با خانواده شهدا، ایثارگران و روحانیون دیدار و همچنین در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.

رئیس قوه قضاییه، بلافاصله بعد از ورود به استان آذربایجان شرقی به همراه نماینده ولی فقیه و استاندار طی بازدیدی سرزده در کارخانه ماشین سازی تبریز حاضر شد.

آیت الله رئیسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، با تعدادی از کارگران و مدیران آن که به دلیل خصوصی‌سازی با مشکلات جدی مواجه شده بود دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر یک‌روزه استانی به آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار خود از کارخانه ماشین‌سازی تبریز، گفت: بعد از برخورد قوه قضائیه با فساد در این شرکت، دیدن وضعیت و فعالیت کارگران امیدبخش است اما باید تلاش بر این باشد که این واحد با همه ظرفیت کار کند.

وی با بیان اینکه فساد چوبی در چرخ تولید است، اظهار کرد: اگر این چوب برداشته شود تولید رونق می‌یابد.
آیت‌الله رئیسی گفت: تعیین هیئت مدیره از جمله لزومات این کارخانه است.

وی با اشاره به نشست دوم خود با کارآفرینان و صنعتگران استان و مسائل و موانع مطرح‌شده در مسیر تولید، گفت: این موانع در جای خود بررسی خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: خان‌هایی که موجب کندی تولید می‌شود باید احصا شده و موانع برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: حمایت نماینده رهبری در استان و همکاری همه مسئولان قضایی و غیرقضایی می‌تواند کارساز باشد.

آیت‌الله رئیسی به نشست با خانواده شهدا و مسئولان مختلف بخش فرهنگی، نخبگان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: نیازمند انسجام جدی هستیم و دانشگاه و اساتید با یک امید باید قطعی حرکت کنند و بدانند که گره‌های این کشور به دست توانای جوانان و نخبگان گشوده می‌شود و ما نیز به عنوان دستگاه قضایی در کنار آنها هستیم.

آیت‌الله رئیسی از تصویب ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه قوه قضائیه و استانی برای رفع مشکلات قضایی استان خبر داد و گفت: باید تلاش بر آن باشد که در استان کار تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشود و وقتی به سازمانی مراجعه می‌کند، مشکلاتش حل شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز بیشتر از هر چیزی به آن نیاز داریم، رونق تولید است، خاطرنشان کرد: این موضوع جزو تاکیدات رهبری است و باید دغدغه عمومی باشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تلاش بر این است تا مشکلات حل شود و پرونده‌های قضایی کاهش یابد، گفت: بعضی از موضوعات در استان مانند آلاینده‌ها و محیط‌زیست در جلسه شورای قضایی استان مطرح شد و قرار شده تا همه این پرونده‌ها و دغدغه‌ها در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

رئیسی همچنین در جلسه شورای اداری آذربایجان ‌شرقی افزود: برای حل مشکل بخش خصوصی باید ابتدا ساختار خصوصی‌سازی که با مشکلی جدی مواجه است اصلاح شود و این ساختار طوری تعریف شود که بسترهای فسادزا را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه، دولت و رسانه را در مبارزه با فساد در کنار خود می‌بیند، اظهار داشت: هیچ کارآفرین، سرمایه‌گذار، صنعتگر و کاسبی آماده رشوه دادن به دستگاهی نیست و آنچه منجر به رشوه می‌شود، بوروکراسی اداری و سخت کردن کارهای اداری است.

رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه با طولانی شدن روند انجام کار، خان‌ها ایجاد می‌شود، اظهار داشت: این روند فرد را به سمت پیدا کردن آشنا و دادن رشوه سوق می‌دهد در حالی که باید راه را برای سرمایه‌گذاری افراد هموار و سهل کرد.

وی گفت: در ذات نظام، مبارزه با فساد است و این حرکت سیاسی و موسمی نبوده و هیچ مجلس، دولت و دستگاه قضایی نمی‌تواند در مقابله با فساد بی‌تفاوت باشد زیرا در شأن یک مدیر نیست که در مبارزه با فساد بی‌تفاوت عمل کند و اصلا آن فرد مدیر نیست.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر بستن منافذی که منجر به فساد می‌شود، گفت: کارخانه‌ای در کشور وجود داشت که مدیر آن از ۳ ماه قبل کارخانه را بسته، کارگران را بیکار کرده و مواد خام را در بازار آزاد به فروش می‌رساند که قوه قضائیه در این خصوص به خوبی وارد عمل شد و با آن برخورد کرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه اصلی دولت است و قوه قضائیه نیز تاکنون ۵۰۰ کارخانه را در سطح کشور احیا کرده و به چرخه تولید برگردانده که از این تعداد ۳۲ کارخانه مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

وی با تاکید بر توجه مدیران به قانون و قانون‌گرایی، گفت: کشور در مسیر انتخابات است و هر روز یک حزب و سیاست پای کار می‌آید که اگر مبتنی بر قانون باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

وی اظهار داشت: اکنون تلاش می‌شود با وجود مشکلات متعدد دست به دشمن دراز نکنیم و دشمن نیز موضوع را فهمیده است و با اراده ملت و مسئولان در مقابل این فشارها ایستادگی خواهیم کرد به طوری‌که هم اکنون امید مردمی بیشتر از پیش شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هر کس در هر مقامی و جایگاهی بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند مردم را مأیوس کند، در جهت راهبرد دشمن و هرکس دانسته یا ندانسته با حرفش امید در بین مردم ایجاد کند در راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: شناسایی پرونده‌هایی که به دغدغه مردم تبدیل شده است را جمع کرده و در سریع‌ترین زمان اقدام به حل آن‌ها خواهد شد.
 


کد مطلب: 405995

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405995/آیت-الله-رئیسی-قوه-قضائیه500-شرکت-تعطیلی-نجات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com