تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۴۰۵۸۷۹
امام جمعه آمل گفت: تعلیم و تربیت و فرا گرفتن علم و دانش بزرگ‌ترین جهاد دانش‌آموزان در راه خدا است.
۰
plusresetminus
فرا گرفتن علم و دانش بزرگ‌ترین جهاد دانش‌آموزان در راه خداست
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در جمع دانش آموزان دبیرستان تیزهوشان آمل با بیان اینکه کلمه بسیج از قدیم تا امروز مقدس بوده است، اظهار کرد: زمانی که نام بسیج به میان می آید مفهوم آن جهاد در عرصه های دفاع از وطن، نوامیس، کشور و ارزش های نظام است.
 
وی به معنای کلمه بسیج اشاره کرد و افزود: معنای کلمه بسیج یعنی استفاده از همه ظرفیت ها در عرصه های علمی، تولید و دفاع از نظام مقابل دشمنان سرسخت است.
 
امام جمعه آمل با اشاره به اینکه اگر بسیج نبود امروز به درجات رفیع علمی، دفاعی و ارزشی نمی رسیدیم، بیان کرد: اکثر کشورهای دنیا در یک کفه ترازو و کشورهایی که مستقل هستند و فرهنگ مقاومت و ایثار را دارند در کفه دیگر ترازو قرار دارند.
 
این مسئول با بیان اینکه امروزه در کشورمان در امنیت کامل به سر می بریم، اظهار کرد: بزرگترین نعمت الهی امنیت است که به برکت نیروهای مسلح و بسیجیان از آن برخورداریم؛ امروز اگر در لبنان نا امنی وجود دارد و در عراق و برخی بلادهای دیگر اعتراض عمومی است به این دلیل است که دشمن دارد روی فرهنگ آن کشورها کار می کند و امنیت آنها را به خطر می اندازد تا به کشور ایران آسیب برساند.
 
مرتضوی در ادامه خاطر نشان کرد: با هوشیاری مسئولان نظام زیر چتر ولایت و با وحدت و همدلی همه مردم و دانش آموزان می توانیم نقشه دشمن را خنثی کنیم، که تا به حال نیز موفق بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه نخستین نگاه بسیج دفاع از آرمان های انقلاب و ارزش های انقلابی و دفاع از خون شهدا است، عنوان کرد: کلمه بسیج در دفاع از کشور و آرمان ها فقط جنگیدن نیست بلکه همه ارزش های دینی و اجتماعی و فرهنگی را شامل می شود. تعلیم و تربیت و فرا گرفتن علم و دانش بزرگترین جهاد شما در راه خدا است. جهاد در عرصه علم، فرهنگ، تربیت و ارزش های دینی هم این کلمه مقدس را شامل می شود.
 
امام جمعه آمل در پایان با بیان اینکه امیدواریم در آغازین روزهای هفته بسیج دانش آموزی آن گونه عمل از ما سر زند که اول خدای لایزال و سپس صاحب عصرمان بقیه الله اعظم و در نهایت نائب بر حقش مقام معظم رهبری و شهدا از ما و شما راضی باشند، گفت: این نکته بسیار مهمی است که عملی از ما سر زند که به عنوان یک بسیجی همه خوبی های عالم را در خود داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴