کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارزش یارانه نقدی به کمتر از یک دهم کاهش یافته

5 آبان 1398 ساعت 13:30

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه 45 هزار و 500 تومانی در مقابل سایر یارانه‌هایی که پرداخت می‌شود عددی نیست و ارزش آن در طول این سال‌ها به کمتر از یک دهم کاهش یافته است.



به گزارش بلاغ،عباسعلی پوربافرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در اصفهان اظهار کرد: مصوبات مجلس در موضوع یارانه‌ها مشخص است که دولت برخی را اجرا کرده و برخی را اجرا نمی‌کند اما مجلس برنامه جدیدی در موضوع یارانه‌ها ندارد.
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در موضوع یارانه‌های پنهان سهم افراد برابر نیست، ادامه داد: در شرایط فعلی یارانه به دست نیازمند واقعی نمی‌رسد، حجم زیادی از یارانه در بخش‌های مختلفی توزیع می‌شود، اما به عنوان مثال این یارانه در بخش کشاورزی نهایتاً به جیب دلال می‌رود.
وی تصریح کرد: اصلاح روند تخصیص یارانه در برخی حوزه‌ها به سادگی امکان‌پذیر نیست و به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که امکان مداخله در شرایط فعلی ممکن شود، یارانه 45 هزار و 500 تومانی در مقابل سایر یارانه‌هایی که پرداخت می‌شود عددی نیست و ارزش آن در طول این سال‌ها به کمتر از یک دهم کاهش یافته است.
چرخه بی‌پایان حذف و اعتراض پردرآمدها
پوربافرانی عنوان کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها تعدادی از دهک‌ها باید حذف شوند اما به دلیل نبود زیرساخت‌، آمار و شاخص معین، افراد بعد از حذف از مجموعه دریافت‌کنندگان یارانه اعتراض می‌کنند و این موضوع به یک چرخه بی‌پایان تبدیل شده است.
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حذف پردرآمدها افزود: بخشی از یارانه باید از محل حذف پردرآمدها تأمین شود و این منحصر به یارانه نقدی نیست، بلکه تمامی حوزه‌ها از جمله سلامت، غذا و کشاورزی را دربر می‌گیرد.
تقویت تولید داخل به جای تخصیص یارانه به واردات
وی تأکید کرد: منظور از زیرساخت صرفاً بانک‌های اطلاعاتی نیست، زمینه‌های تولید و اشتغال باید به نحوی فراهم شود که یارانه‌های حوزه واردات برای رونق اشتغال جوانان مصرف شود، در بسیاری از کالاهایی که واردکننده هستیم با تکیه بر توان داخلی از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.
پوربافرانی با اشاره به پرداخت یارانه فراوان برای واردات محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر کالایی را وارد کنیم و با نظارت مانع از دخالت دلالان و واسطه‌ها شویم هنوز تضمینی بر مصرف صحیح آن نیست، اگر نظارت مناسب نیز نداشته باشیم بخش زیادی از سود به جیب دلال خواهد رفت و در چنین شرایطی علاوه بر تضعیف تولید داخل و هدر رفتن ارز قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
 


کد مطلب: 405558

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405558/ارزش-یارانه-نقدی-کمتر-یک-دهم-کاهش-یافته

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com