تاریخ انتشارجمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۰۵۳۶۵
امام جمعه زیراب گفت:امروز تحلیل‌گران غربی ناخواسته از عظمت جمهوری اسلامی ایران می‌گویند.
۰
plusresetminus
تحلیل‌گران غربی امروز ناخواسته از عظمت جمهوری اسلامی ایران می‌گویند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب، با اشاره با سالروز اعتراض امام راحل به کاپیتولاسیون، اظهار کرد: فقط یک جمله برای درک موضوع بسنده است که شاه یک مملکت برای سگ امریکایی ارزش قائل شود اما برای مردم خودش به این اندازه هم ارزش قائل نشود و امام در قبال این قانون اعتراض کرد.

وی با طرح این پرسش که حکومت پادشاهی پهلوی برای ما چه داشته و حکومت ولایی برای ما چه دارد، گفت: امروز تحلیل‌گران غربی ناخواسته از عظمت جمهوری اسلامی ایران می‌گویند و این حرف دشمنان ولایت فقیه است مبنی بر اینکه تحولات اخیر غرب آسیا به نفع ایران تمام شده و در جنگ بر سر آینده خاورمیانه، کشور جمهوری اسلامی ایران پیروز شده است.

امام جمعه زیراب با اشاره به حرف تحلیل‌گران رسانه‌های غربی، خاطرنشان کرد: همانند سال 2006 خاورمیانه جدید در حال شکل‌گیری است و این تولد خاورمیانه نه به تصور وزیر امور خارجه اسبق امریکا بلکه امروز شاهد تولد خاورمیانه‌ای هستیم که ایران می‌خواهد و در این 15 سال جنگی که امریکا و متحدانش علیه محور مقاومت و ایران به راه انداختند، در تمام آنها ایران پیروز بوده و اعتلاف آنها متوجه شده که برای حل بحران منطقه بجز راه حل سیاسی و تعامل با ایران راهی ندارند.

رضایی با بیان اینکه راهی که سینمای ایران می‌رود، ره به گورستان خواهد برد، بر لزوم توجه مسئولان فرهنگی به اصلاح این امر تأکید و اظهار کرد: ملت مذهبی و ولایی ما این سینما را برنمی‌تابد؛ سینمایی که غیرت را زیر سوال می‌برد و پدر را که حتی رسانه‌های فاسد قائل به تقدس مقامش هستند را بواسطه تدین و خداپرستی عقب‌مانده معرفی می‌کند.

 وی در پاسخ به حرف تحلیل‌گر داخلی مبنی بر اینکه کجا تندروها برای انقلاب جان‌فشانی کردند،تصریح کرد: انقلابیون را تندرو معرفی می‌کنند، افرادی که جان خود را برای عظمت ایران فدا کردند و جز اینها چه کسی نفوذ ایران به‌عنوان یک قدرت جهانی مطرح کرده است؟

امام جمعه زیراب با اشاره به اینکه موضع امریکا قبل از فتنه 88 منفعلانه بوده و پس از آن موضع آنها تغییر کرد، علت اصلی تحریم‌ها را فتنه 88 برشمرد و گفت: قبل از فتنه 88 موقعیت ایران ویژه بوده و دشمنان راهی جز تعامل سیاسی نداشتند و تحریم مطرح نبود اما بخاطر فتنه 88 این تحریم‌ها آمد و این 10 سال این بلاها بر سر ما آمد چرا که این فتنه مردم را متفرق کرد.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ علی علیه السلام با معاویه و فرهنگ پیامبر با اباسفیان متفاوت است، افزود: ما مواضع عدالتخواهانه می‌خواهیم و تنها به فکر منافع خود نبوده و منافع به هر شکلی را نمی‌خواهیم و این فرهنگ کل دنیا را خواهد گرفت.

رضایی راهپیمایی اربعین و زائران آن را ترویج و تبلیغ شریعت اسلام به کل دنیا دانست و با بیان اینکه دنیا تشنه فرهنگ امام حسین علیه السلام و پیامبر اسلام است، با اشاره به سخن نماینده پارلمان مجلس کانادا ادامه داد: بعد از هزار و چهارصد سال از شهادت امام حسین علیه السلام که جانش را در راه عدالت داد امروز میلیون‌ها انسان در سراسر جهان برای شخصی که جانش را برای عدالت اجتماعی و صلح جهانی داد، راهپیمایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه دنیا از واقعه 11 سپتامبر و کشته شدن 2هزار نفر باخبرند اما کسی از مرگ یک میلیون نفر طی صد روز در روآندا در هفت سال پیش خبر ندارد، گفت: سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای مدعی دموکراسی در این صد روز کجا بوده‌اند؟ سه ماه تمام قتل عام کودک و زن و مردم را دیدند و دم برنیاوردند و این حقوق بشر و حکومت جهانی آنها است اما در حکومت جهانی اسلام حق همه انسان‌ها حفظ می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴