کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدمات‌رسانی آستان قدس رضوی به زائران پیاده امام رضا(ع) آغاز شد

1 آبان 1398 ساعت 6:32

خدمت‌رسانی ایستگاه‌های پذیرایی برون شهری آستان قدس رضوی به زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر آغاز شد.


به گزارش بلاغ، مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی در حاشیه افتتاح ایستگاه پذیرایی جواد‌الائمه (ع) این نهاد در ملک‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حضور نخستین گروه زائران پیاده از شهرستان بیرجند در ایستگاه ملک‌آباد، کار خدمت‌رسانی به زائران در ایستگاه‌های برون‌شهری آستان قدس رضوی از دیروز آغاز شد.

محمد توکلی افزود: آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر ۵۰ ایستگاه خدمت‌رسانی دایر می‌کند که ۱۰ ایستگاه در ورودی‌های شهر مشهد و ۴۰ ایستگاه در داخل شهر وظیفه خدمت‌رسانی و اسکان زائران را برعهده خواهد داشت. وی پیش‌بینی کرد بیش از ۸۰۰ هزار وعده صبحانه، نهار و شام در این ایام در ایستگاه پذیرایی آستان قدس رضوی بین زائران پیاده امام رضا(ع) توزیع شود.

وی اظهار داشت: در هشت روز برپایی این ایستگاه‌ها سه هزار خدمه و خادمیار مسئولیت خدمت‌رسانی مستقیم به زائران را برعهده‌ دارند.
وی ادامه داد: در دهه پایانی ماه صفر سال گذشته  ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف شدند که پیش‌بینی شده است این تعداد امسال ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.
فعالیت ایستگاه‌های پذیرایی آستان قدس رضوی تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 1650 زائر رضوی پای پیاده از بردسکن
 عازم مشهد شدند

فرماندار بردسکن گفت: در آستانه سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یک هزار و ۶۵۰ زائر رضوی پای پیاده از این شهرستان عازم مشهد شدند.

مجتبی شاکری ، گفت: این تعداد در قالب ۲۴ کاروان به سوی مشهد حرکت کردند که ۲۳ کاروان از این تعداد از مسیر تربت حیدریه و یک کاروان نیز از جاده سبزوار به سوی نیشابور و مشهد در حرکت هستند تا همزمان با روزهای پایانی ماه صفر به حرم رضوی مشرف شوند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با شهرستان‌های همجوار صورت گرفته و تمام تمهیدات امنیتی و ترافیکی فراهم شده است.
وی اظهار داشت: در این مراسم هیئت‌های شهرستان با برپایی موکب‌هایی در مسیر پیاده‌روی زائران از آنان پذیرایی کردند.

عزیمت13 کاروان زائران پیاده
 از خواف و بجستان به مشهد

۵۷۰ زائر پیاده در قالب ۱۳ کاروان از شهرستان‌های خواف و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی برای حضور در عزاداری دهه آخر صفر طی چند روز گذشته عازم مشهد شدند.

رئیس ‌اداره تبلیغات اسلامی بجستان  گفت: ۶ کاروان زائران پیاده امام رضا(ع) به استعداد ۱۷۰ نفر از این شهرستان به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهدی شکاری افزود: این افراد پس از پیمودن مسیر ۲۷۸ کیلومتری بجستان تا مشهد همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت امام هشتم (ع) به خیل عزاداران در حرم مطهر رضوی می‌پیوندند.

وی اظهار داشت: یک کاروان ۱۵۰ نفره زائران پیاده امام رضا(ع) از بجستان نیز طی روزهای آینده مسیر باغچه (ملک آباد) تا مشهد مقدس را با پای پیاده طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک  کاروان پیاده هشت نفره نیز از بشرویه خراسان جنوبی در مسیر خود از بجستان عبور کردند گفت: بسته‌های فرهنگی شامل آداب زیارت امام رضا(ع) و مباحث اعتقادی بین زائران پیاده توزیع می‌شود.
رئیس ‌اداره تبلیغات اسلامی خواف گفت: هفت کاروان زائران پیاده به استعداد ۴۰۰ نفر طی سه روز گذشته برای حضور در عزاداری دهه آخر صفر از این شهرستان به مشهد مقدس اعزام شدند که پس از طی مسافت ۲۶۷ کیلومتری در عزاداری دهه آخر صفر در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام محمد زنگنه افزود: یک کاروان ۷۰ نفری زائران پیاده نیز از شهرستان قاین استان خراسان جنوبی در مسیر عزیمت به مشهد مقدس از شهرستان خواف عبور کردند.

وی اظهار داشت: با همکاری خیران در ایستگاه‌های صلواتی طول مسیر بسته‌های فرهنگی و غذا بین زائران پیاده توزیع می‌شود.


کد مطلب: 405286

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405286/خدمات-رسانی-آستان-قدس-رضوی-زائران-پیاده-امام-رضا-ع-آغاز

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com