کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

8 میلیون زائر ‌دهه آخر صفر به حرم مطهر امام رضا‌(ع) مشرف می‌شوند

تسنیم , 28 مهر 1398 ساعت 5:32

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: هشت میلیون زائر در دهه آخر صفر به حرم مطهر امام رضا‌(ع) مشرف می‌شوند.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، اظهار داشت: 8 میلیون زائر در دهه آخر صفر به حرم مطهر امام رضا‌(ع) مشرف می‌شوند که حدود 700 هزار نفر از این افراد پیاده هستند، 40 درصد از این زائران آذری زبان هستند که در برنامه‌ها حضور پررنگی دارند، برنامه‌های حرم مطهر امام هشتم در این روزها افزایش می‌یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 150 برنامه سخنرانی و عزاداری با عنوان مجموعه برنامه‌های شکوه ایثار در حرم مظهر برگزار می‌شود، این برنامه‌ها از روز اربعین حسینی آغاز شده و تا پایان این دهه ادامه دارد، بخش عمده برنامه‌ها در ایوان خمینی و دارالحجه پس از نماز صبح تا پایان شب برگزار می‌شود.

شریعتی‌نژاد گفت: 141 سخنرانی در حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده و از اساتید مطرح کشور برای تحقق این امر استفاده می‌شود، 40 نفر از مداحان نیز در حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: رسم دعبل هر شب ساعت 20 با حضور شاعران برجسته آیینی برگزار می‌شود، 14 پرسمان رضوی نیز برای زائران در نظر گرفته شده که این امر در صحن جمهوری رواق دارالحجه محقق می‌شود، اجتماع اربعینی در 27 مهرماه برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: اجتماع عظیم هیئات مذهبی در روز 28 صفر شکل می‌گیرد، برنامه‌هایی نیز در روز رحلت پیامبر در صحن جامع رضوی تشکیل می‌شود.

شریعتی‌نژاد تصریح کرد: در شب شهادت امام رضا(ع) امور مختلفی برنامه‌ریزی شده که می‌توان از آنها به اجتماع بزرگ آذری‌زبان‌ها اشاره کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه اظهار داشت: زائران اهل سنت نیز در برنامه‌های ما حضور دارند.

وی در ادامه گفت: اجتماع بانوان سوگوار رضوی نیز در رواق حضرت زهرا صورت می‌پذیرد.


کد مطلب: 405190

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405190/8-میلیون-زائر-دهه-آخر-صفر-حرم-مطهر-امام-رضا-ع-مشرف-می-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com