تاریخ انتشارجمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۰۴۲۵۱
امام جمعه زیراب گفت: نباید به اروپائیان اعتماد کرد چرا که این اعتماد نقطه شروع شکست است و ما پس از خروج ترامپ از برجام از آنها جز دروغ چیزی ندیدیم.
۰
plusresetminus
اعتماد به اروپا نقطه شروع شکست است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب یکی از عوامل سازنده شخصیت انسان و قرار گرفتن در مسیر حق را علاوه بر اراده و خواست، همنشین و دوست برشمرد و با بیان اینکه این امر از منظر علمی، تجربی و حسی ثابت شده است، گفت: اما متاسفانه ما در تربیت فرزندان خود کمتر به این امر اهتمام داریم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه و حساسیت نسبت به رفیق و دوستان فرزندانمان، یکی از عوامل انحراف و یا هدایت را دوست دانست و افزود: در حال حاضر یکی از دوستان فرزندان ما فضای مجازی است که صرف زمان بسیار با آن، بدون هیچ محدودیتی مشکل جامعه ما شده و این بلایی است که ما با دست خود بر سر جوانان می‌آوریم و به نام آزادی تیشه به اعتقادات و ایمان می‌زنیم و وظیفه مسئولان است که نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه زیراب، با اشاره به اینکه اکنون گاها دیده می‌شود محافلی به نام دین اما خلاف شرع برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: این مجالس هیچ مناسبتی با دین و شرع نداشته و خلاف شرع است و دقیقا مجالس لهو و لعب است که انسان را از مبانی شرعی و اعتقادی دور می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ولنگاری نباید به‌عنوان آزادی و فرهنگ ترویج شود، بر ضرورت ورود مسئولان به این عرصه و مدیریت فضای مجازی تأکید کرد و گفت: اگر این امر مدیریت نشود، ضربه جبران‌ناپدیری به جامعه وارد خواهد شد و مسئولان باید پاسخگوی فساد و انحراف در جامعه دینی و شرعی ما باشند.

رضایی با اذعان بر اینکه آسایش و امنیت امروز ما به برکت خون شهدا و رشادت رزمندگان و مجروحان است و شهدا هدایتگر امت به سوی نور و حق هستند، گفت: امروز دور تا دور کشور ما جنگ و خونریزی است اما ایران اسلامی پس از جنگ تحمیلی امنیت دارد و می‌توانیم ادعا کنیم که ایران یکی از امن‌ترین کشور دنیا است.

وی با بیان اینکه عراق در زمان شروع جنگ، 2هزارو700 تانک داشته و پس از هشت سال جنگ و انهدام بسیاری از تانک‌ها، تعداد تانک‌های عراق 5 هزار و 400 تانک بود و به همین منوال، در زمان شروع جنگ 300هواپیمای جنگی و در پایان جنگ 600 هواپیمای جنگی داشت، معنای این آمار را کمک همه جانبه دنیای استکبار به رژیم بعث عنوان کرد و افزود: حدود 70 کشور به عراق کمک کردند و ما یک تنه در برابر همه آنها ایستادیم و این پیروزی به برکت ولایت فقیه و پیروی جوانان از ولایت فقیه بوده است.

امام جمعه زیراب نقطه قدرت و قوت جوانان ایران را پیروری از ولایت فقیه دانست و گفت: ولایت فقیه امر استبدادی نیست بلکه باعث شکوفایی، عزت ملی، اقتدار و شرف شده است و ملت ما در زمان جنگ با دستان خالی اما با ایمان و پیروی از ولایت فقیه حماسه عظیم در تاریخ انقلاب و ایران به ثبت رساندند.

رضایی با بیان اینکه امروز وضع ما بسیار فرق دارد، گفت: رئیس جمهور با اقتدار و صراحت لهجه در سازمان ملل صحبت کرد و این امر به دلیل پشتوانه ولایی و مردمی است و امیدواریم این مواضع ادامه یابد چراکه تنها راه برون رفت ما از مشکلات، اتکا به درون و جوانان است.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه راه تعامل ما با همه کشورها بجز امریکا و رژیم صهیونیستی بسته نیست، مبنا و ملاک مذاکره را عدم اعتماد به دشمنان برای مقابله با توطئه‌های آنان دانست و افزود: نباید به اروپائیان اعتماد کرد چرا که این اعتماد نقطه شروع شکست است و ما پس از خروج ترامپ از برجام از آنها جز دروغ چیزی ندیدیم و آنها هیچ قدمی در جهت ماندگاری در برجام برنداشتند و همه هزینه را ما پرداختیم و آنها هیچ کاری نکردند.

امام جمعه زیراب با اشاره به سخنان رهبری، هدف نظام را تحقق دین خدا و شریعت الهی عنوان کرد و گفت: مسئولان برای جمع کردن جوانان به دور خود، مجالس گناه تشکیل ندهند و دست به کار حرام نزنند.

رضایی با اشاره به فرازی دیگر از سخنان رهبری در رابطه با اتحاد، همدلی و وفاق میان همه آحاد مردم، گفت: همه ما وابسته به نظام و انقلاب هستیم و در هر گروه و با هر سلیقه‌ای، خط قرمز ما وحدت ما بوده و هر سخنی که موجب ایجاد تفرقه شود، محکوم است.

وی بر سرباز خوب ولایت بودن در عمل و نه فقط در زبان تأکید کرد و افزود: جناحی حرف نزنیم و هرچه حق است را بیان کنیم و کنار هم باشیم تا با وحدت بر مشکلات فائق آییم.

امام جمعه زیراب با اشاره به روز سالمند، بر بی‌توجهی جوانان امروز نسبت به سالمندان گلایه کرد و گفت: شریعت ما برای سالمندان احترام ویژه قائل است و انسانی که خود را مومن می‌داند باید فرد سالمند را تکریم کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴