کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مسئول دولت روحانی:

مسکن مهر یک طرح‌ مناسب برای خانه‌دار کردن مردم بود

تسنیم , 4 مهر 1398 ساعت 6:47

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: مسکن مهر یکی از طرح‌های مناسب برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه بود.


به گزارش بلاغ، وطن‌خواهی با اعلام اینکه مالکیت دولت بر مسکن مهر به پایان خود نزدیک شده است، گفت: مسکن مهر یکی از طرح‌های مناسب دولت‌ها برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه بود که شاید برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران با همت متخصصین به منصه ظهور گذاشته شد که در این روند به‌ طور طبیعی مزایا و معایبی هم وجود داشت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند افزود: یکی از معایب این طرح، تعهد 99ساله متقاضیان به دولت بود که نارضایتی‌های عمومی را در پی داشت و باعث افت ارزش این طرح عظیم شده بود و متخصصین و مسئولین امر برای برطرف کردن این موضوع باید چاره‌ای می‌اندیشیدند که نهایتاً در تاریخ 11/9 /1396 مصوبه دستورالعمل واگذاری عرصه واحدهای مهر 99ساله به متقاضیان تدبیر شد که در این راستا جهش بلندی برای خدمت‌رسانی عمومی و متقاضیان مسکن مهر صورت پذیرفت.

وطن‌خواهی خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل با واگذاری عرصه (زمین) به مالکان به‌طور طبیعی، دیگر مردم سال‌های طولانی نام دولت را یدک نمی‌کشند، که از نگاه کلی جامعه بزرگترین حسن این مصوبه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مالکان با خرید عرصه می‌توانند سند مالکیت تک‌برگی قدرالسهم خود را دریافت کنند که این موضوع باعث افزایش ارزش ملک و رونق در معاملات ملکی مسکن مهر می‌شود. به‌طور کلی دغدغه مالکان برای خرید و فروش بسیار زیاد بود که متقاضیان از آینده مسکن خود نگرانی‌هایی داشتند و در نوع مالکیت خود دچار سردرگمی شده بودند که این نگرانی جدی با این دستورالعمل پایان‌ پذیرفت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند یادآورشد: یکی از بارزترین ویژگی‌های این دستورالعمل که می‌توان به آن‌اشاره کرد این است که قیمت‌گذاری‌های عرصه با توجه به شرایط‌های مختلف و توان‌سنجی متقاضیان به‌صورت کارشناسی‌شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری صورت می‌گیرد و پس از تصویب کمیته ارزیابی به مرحله واگذاری می‌رسد که طبق این مکانیزم، دقیق‌ترین قیمت‌ها با در نظر گرفتن نفع مردم استخراج شده و در نهایت خودمالکی واحدهای مسکن را برای ساکنان در پی دارد.

جالب توجه است که در این دستورالعمل شرایط بسیار ویژه برای متقاضیان خرید عرصه در نظر گرفته شده است که همه مردم بتوانند به‌طور قطعی مالک قدرالسهم خود از عرصه باشند؛ که پیرو این مهم بسته حمایتی از خریداران عرصه مسکن مهر نیز ارائه شده که متقاضیان در صورت پرداخت نقدی شامل 30 درصد تخفیف خواهند شد.

گفتنی است، برخی مسئولان دولت روحانی بدون هیچ کارنامه مثبتی در زمینه تامین مسکن برای مردم تا توانسته‌اند، علیه طرح مسکن مهر که از دولت قبل شروع شد، سخنرانی کرده و در تقبیح این طرح سخن رانده‌اند.
 


کد مطلب: 404179

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/404179/مسکن-مهر-یک-طرح-مناسب-خانه-دار-کردن-مردم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com