تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۰۴۰۷۰
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان «حاکم‌شدن پول و ثروت برای رسیدن به قدرت خط قرمز ماست» گفت: در تشخیص صلاحیت‌ها تحت تأثیر جریان‌ها قرار نمی‌گیریم.
۰
plusresetminus
18 میلیارد دلار را به دلال‌ها دادند و پیش اروپا دست دراز می کنند

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس خبرگان، با بیان اینکه امسال ویژگی‌هایی داشت که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و پیروزی‌هایی نصیب انقلاب شده و با‌ اشاره به ایام عزاداری محرم و پیاده‌روی اربعین، گفت: اربعین و امام حسین(ع) پیام مقاومت دارد و امسال که در هفته دفاع مقدس هم هستیم، پیام مقاومت و عاشورا دارد و جوانان ما شهادت را احیا کردند.

وی افزود: ایران مقابل دشمن سر تا پا مسلح ایستاده بود و ما هم اولِ کارمان بود و انقلاب به‌دست کسانی که حرکت‌های تسلیحاتی و نظامی نکرده بودند پیروز شده بود ولی دشمن پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را داشت. جنگ خساراتی داشت اما برکاتش از خساراتش بیشتر بود. دفاع مقدس درس مقاومت را به دنیا داد. مسئله مقاومت از اول تاریخ تا امروز بوده است. انبیا از نظر قدرت مالی و نظامی ضعیف بودند اما مقابل دشمنان ایستادند و پیروز شدند. این سیره انبیا بوده و مسئله تازه‌ای نیست.

آیت‌الله جنتی با یادآوری اینکه دشمنان قسم‌خورده انبیا همه شکست خوردند، اظهار داشت: اگر جنگ نبود ما آن‌قدر زود قدرت نظامی پیدا نمی‌کردیم و جنگ اسلحه‌سازی و تهیه سلاح‌ را به ما یاد داد. اگر این کار ما نبود، سپاه نمی‌توانست پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را نابود کند.

رئیس مجلس خبرگان با‌ اشاره به شعار امسال یعنی رونق تولید گفت: رونق تولید هم نیاز به مقاومت دارد. متأسفانه غارتگران از داخل و خارج تلاش می‌کنند تولید صورت نگیرد و مردم در فقر و فلاکت باشند و بر اثر تنگدستی شورش کرده و نظام تضعیف شود و مردم عاملی باشند که به‌نفع آمریکا کار کنند‌ اما اگر رونق تولید باشد این اتفاقات نمی‌افتاد‌.

وی ادامه داد: پول‌های زیادی در کشور در حال هدر رفتن است. سال گذشته 18 میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال‌ها ریخته شد و اکنون به سمت فرانسه و اروپایی‌ها، دست گدایی دراز کرده‌اند و آنها هم دولت ما را سر کار می‌گذارند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مردم باید مطالبه‌گر بوده و ناامید نباشند، گفت: ما باید جلوی این ناامیدی را بگیریم و ملت را به‌سمت ایستادن بر سر مطالبه‌هایشان ببریم، موفقیت‌های خوبی در زمینه مقاومت داشتیم. ساقط کردن پهپاد آمریکا یا توقیف نفتکش انگلیسی کار کمی ‌نیست، ترامپ در حال عقب‌نشینی است و اگر احساس قدرت می‌کرد جواب انهدام پهپاد را می‌داد اما عقب‌نشینی کرد چون مقاومت همیشه جواب می‌دهد.

رئیس مجلس خبرگان با ابراز اینکه یمنی‌ها مرتب در حال مشاهده کشته‌شدن فرزندانشان هستند اما مقاومت کردند و با حمله پهپادی تأسیسات نفتی عربستان را زدند، گفت: ایستادن نتیجه داد. 500 میلیارد دلار به عربستان خسارت زدند و عربستان مجبور به وارد کردن نفت شد، مقاومت در برابر قدرت‌هایی که یمن را بمباران می‌کردند این پیروزی‌ها را حاصل کرد.

به گزارش تسنیم، رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: شما سابقه حزب‌الله را ببینید که کجا بودند و امروز به کجا رسیدند که اسرائیل و آمریکا را به زانو درآوردند. اینها نتیجه مقاومت فعال است و رهبری، داهیانه در حال خنثی کردن نقشه‌های دشمن است اما برخی افراد نادان و غافل هم به فکر این هستند که مذاکره کنند، آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنند تا هرچه گفتند ما قبول کنیم و در این نوع مذاکره ما پیروز نمی‌شویم، می‌خواهند دست ما را ببندند و ما را تسلیم کنند اما رهبر انقلاب فرمودند «تسلیم فشار حداکثری نمی‌شویم». فشار حداکثری به دنبال تسلیم ماست.

وی با یادآوری اینکه «امسال انتخابات را داریم و انتخابات سرنوشت مملکت را تعیین می‌کند و نباید بی‌تفاوت بود»، گفت: خط قرمز شورای نگهبان استفاده نکردن از پول‌های کثیف است‌، تا جایی‌که بتوانیم و خدا کمک کند نمی‌‌گذاریم کسی با پول کثیف وارد قدرت شود. ما در تشخیص صلاحیت‌ها تحت تأثیر جریان‌ها قرار نمی‌گیریم راه برای کسانی که انقلاب و رهبری و قانون اساسی را قبول دارند باز است اما برای صاحبان پول‌های کثیف راه بسته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما