تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۰۳۳۵۲
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس گفت: من به چند دلیل، دیگر در جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان شرکت نکردم زیرا یک سازوکار دموکراتیک بر این شورا حاکم نیست.
۰
plusresetminus
کواکبیان: شورای عالی اصلاح‌طلبان دموکراتیک نیست
مصطفی کواکبیان، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، این فراکسیون را به لحاظ عددی اکثریت دانست و تأکیدکرد: ما اکثریت مجلس نیستیم زیرا قدرت این را نداشتیم که چیزی را تصویب کنیم و فقط اگر می‌خواستیم چیزی تصویب نشود، نقش داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «از کلیت عملکرد فراکسیون امید حمایت می‌کنم اما انتقاداتی هم دارم» بیان کرد: من به سه دلیل، دیگر در جلسات شورای عالی اصلاح‌طلبان شرکت نکردم. اول اینکه چرا با دولت ائتلاف کردید، دوم اینکه چرا ‌اشخاص حقیقی رأی بیشتری در شورا دارند، سوم هم اینکه چرا یک سازوکار دموکراتیک بر شورای عالی حاکم نیست. وی در پاسخ به سؤالی درخصوص انتظار سیاسیون جریان اصلاحات از فراکسیون امید مبنی بر لزوم تکرار یک مجلس ششم گفت: آنهایی که از ما می‌خواهند خطوط قرمز نظام را رد کنیم، انتظار بی‌خودی دارند، ما نماینده شده‌ایم که در راستای نظام حرکت کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «نمایندگان تهران مجلس دهم، موتور محرکه مجلس دهم بودند یا خیر؟» گفت: من معتقدم یکی از ضعف‌ها همین است که چون دوستان می‌خواستند با دولت همراهی کنند، کمتر کار کردند، البته بنده نبودم، من از اول مخالف این بحث بودم. یک مقدار هم بحث شخصی است، بالاخره نمایندگان تهران ۳۰ نفر هستند و هر کدام هم یک روش و منشی دارند. شما اینجا دارید از بنده مصاحبه می‌گیرید و من هم می‌گویم از کلیت عملکرد فراکسیون امید حمایت می‌کنم، ولی انتقاداتی هم دارم. به اعتقاد کواکبیان، اگر اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ و ۹۶ از روحانی حمایت کردند به این دلیل بود که شورای نگهبان برای آنها چاره‌ای نگذاشته بود، او گفت «خداوکیلی ‌هاشمی‌طبا کاندیدای اصلاح‌طلبان بود؟ خب شورای نگهبان او را تایید می‌کند اما کواکبیان رد می‌شود» کواکبیان تأکید کرد: «من معتقدم کاندیدای جدی که اصلاح‌طلب و مخالف روحانی باشد در گزینه‌ها نداشتیم».
 
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما