تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۰۳۲۳۰
مسابقات کشتی قهرمانی جهان از امروز در نورسلطان قزاقستان شروع می‌شود. آغاز این رقابت‌ها در شرایطی است که فرنگی کاران ایران با یک تیم جوان و متحول شده آماده رویارویی با قدرت‌های کشتی جهان هستند.
۰
plusresetminus
آغاز مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2019 رونمایی از نسل جدید فرنگی‌کاران ایران

انتظار علاقه مندان به کشتی به پایان رسید و بالاخره مسابقات جهانی 2019 در نورسلطان قزاقستان از امروز شنبه آغاز خواهد شد. با اینکه سال گذشته تیم کشتی فرنگی ایران در رده یازدهم جهان ایستاد و فقط یک مدال برنز به‌دست‌آورد، اما با بازگشت محمد بنا بار دیگر امیدها زنده شده تا او یک نسل طلایی جدید را به کشتی ایران تحویل دهد.

سرمربی موفق کشتی فرنگی ایران بار دیگر با تصمیمات خاص باعث شد تا تیمی‌که 80 درصد آن تجربه حضور در مسابقات جهانی را ندارند، راهی قزاقستان شوند. او برای رقابت‌های جام جهانی از این ترکیب برای ایران استفاده کرده است:

55 کیلوگرم: پویا ناصرپور، 60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی،‌63 کیلوگرم: میثم دلخانی، 67 کیلوگرم: حامد تاب، 72 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد، 77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی، 82 کیلوگرم: سعید عبدولی، 87 کیلوگرم: رامین طاهری، 97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی و 130 کیلوگرم: امیر قاسمی‌منجزی

از میان این 10 فرنگی کار فقط 2 نفر یعنی سعید عبدولی و محمدعلی گرایی سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشته‌اند و اتفاقا هر 2 هم سابقه رفتن روی سکوی جهانی را هم دارند. اگر این 2 نفر را کنار بگذاریم، بقیه فرنگی کاران که از فیلتر انتخابی‌های محمد بنا بیرون آمدند، هیچ تجربه‌ای در سطح بالا ندارند، اما سرمربی‌شان شدیدا به آنها اعتقاد دارد.

وقتی به آخرین صحبت‌های محمد بنا با فرنگی کاران ملی‌پوش قبل از اعزام به مسابقات جهانی گوش می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بنا به تیم ایمان دارد و می‌خواهد یک شگفتی بزرگ را در سال قبل از المپیک رقم بزند. حمید سوریان هم به عنوان نایب‌رئیس ‌فدراسیون و البته ستاره درخشان کشتی فرنگی ایران همراه این تیم راهی نورسلطان قزاقستان شده و می‌تواند در کنار بنا به عنوان کسی که 6 بار روی سکوی نخست جهان ایستاده، به فرنگی کاران جوان کمک کند.

از امروز رقابت‌های حساس جهانی آغاز می‌شود؛ مسابقاتی که به واسطه برگزاری آن یک سال قبل از المپیک بسیار مهم و دشوار است. طبق برنامه ابتدا فرنگی کاران و بعد از چند روز آزادکاران روی تشک می‌روند. علاوه‌بر اینکه آنها به دنبال کسب مدال خواهند بود، شاید مهم‌تر از همه قرار گرفتن بین 6 کشتی‌گیر برتر مسابقات باشد که سهمیه المپیک 2020 را کسب می‌کنند.
برنامه مسابقات فرنگی‌کاران در رقابت‌های جهانی قزاقستان به شرح زیر است:
شنبه و یکشنبه 23 و 24 شهریورماه: مسابقات اوزان 55، 63، 72 و 82 کیلوگرم
یکشنبه و دوشنبه 24 و 25 شهریورماه: مسابقات اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم
دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 شهریورماه: مسابقات اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم
قرعه‌کشی مسابقات هر وزن روز قبل از برگزاری انجام و کشتی‌گیران در روز نخست تا فینال رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند و در روز دوم رقابت‌های شانس مجدد، رده‌بندی و فینال برگزار می‌شود.

سوریان: مردم از کشتی انتظار مدال دارند
پیش از شروع مسابقات قهرمانی جهان، حمید سوریان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ کشورمان در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: موضوعی که همه به آن‌اشراف دارند، ترکیب جوان تیم ملی است. میدان بزرگی در پیش است، اما اغلب بچه‌های تیم، مدال داران رده سنی جوانان هستند. قطعا کار سختی در پیش داریم چرا که مسابقات جهانی پیش از المپیک است و همین موضوع سطح رقابت‌ها را بالا می‌برد. در قزاقستان موضوع کسب سهمیه را نیز داریم و این، رقابت بین تیم‌ها را بیشتر می‌کند. در عین حال که تیم جوانی داریم، همه با‌انگیزه هستند و می‌توانند فعل خواستن را صرف کنند و امیدوارم خدا هم کمک‌شان کند. کادر فنی زحمتکشی ماه‌ها کار آماده‌‌سازی تیم را برعهده داشته و امیدوار هستیم مزد تلاش‌شان را بگیرند.

وی در مورد اینکه خیلی‌ها می‌گویند «ممکن است اتفاقی که برای حمید سوریان و کشتی فرنگی ایران در سال 2005 رخ داد، در برخی انتخاب‌های جدید و چهره‌های جوانِ تیمِ محمد بنا رخ دهد»، خاطرنشان کرد: امیدوارم این اتفاق رخ دهد اما یک مقدار تفاوت بین دو مقطع وجود دارد. مسابقات جهانی 2005، مسابقه بعد از المپیک بود اما حالا مسابقه جهانی پیش از المپیک را پشت سر خواهیم گذاشت. در سال پس از المپیک تیم‌ها پوست‌اندازی می‌کنند اما در جهانیِ قبل از المپیک همه با آمادگی کامل و کشتی‌گیران باتجربه می‌آیند.

سوریان در واکنش به این موضوع که برخی این روزها از احتمال شکست تیم‌های ملی آزاد و فرنگی در قزاقستان صحبت می‌کنند، هم گفت: من امیدوار هستم اتفاقات خوبی رخ دهد. مجموعه فنی خیلی خوبی در رأس تیم‌های آزاد و فرنگی ما حضور دارند که در ماه‌های اخیر با وجود همه کم و کاستی‌ها، تلاش کرده‌اند. کشتی‌گیران ما هم همیشه کم توقع بوده‌ و با وجود همه محدودیت‌ها، کارشان را انجام داده‌اند. یک مقدار نیز عدم ثبات مدیریتی، به مباحث فنی تیم‌های ما ضربه زده، اما امیدوار هستم با وجود همه این خلأها و مباحث مطرح شده، بچه‌ها به بهترین شکل ممکن مبارزه کنند. مردم ما همیشه نگاه‌شان به کشتی، همراه با انتظار مدال بوده و بچه‌های ما با وجود همه کمبودها، توانسته‌اند اتفاقات خوبی را در مسابقات رقم بزنند؛ ان‌شاءالله امسال هم همین اتفاق رخ می‌دهد.

نایب‌رئیس‌ فدراسیون کشتی تاکید کرد: تیم‌های آزاد و فرنگی ما ششم و یازدهم جهان شده‌اند و ما در رشته فرنگی تنها یک برنز آن هم با آن شرایطی که دیده شد، به دست آوردیم. این تیم جوان است و بچه‌ها آن‌قدر انگیزه دارند که نتیجه امسال بهتر از سال گذشته باشد. مطمئنا آینده روشنی در انتظار کشتی است که البته این مهم مستلزم زمان است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما