تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۰۳۲۲۷
یک تهیه‌کننده سیما تأکید کرد که مشهور بودن مجوز دروغگویی، شایعه‌پراکنی و سلب امنیت روانی جامعه نیست!
۰
plusresetminus
مشهور بودن، مجوز شایعه‌پراکنی و سلب امنیت روانی جامعه نیست!

سعید کمانی ضمن‌ اشاره به شایعه‌پراکنی درباره دلیل خودکشی یک دختر از سوی افرادی مشهور گفت: یک دختر طرفدار یک تیم فوتبال، در تخلفی آشکار لباس پسرانه می‌پوشد و به ورزشگاه می‌رود. وقتی شناسایی می‌شود، با پلیس درگیر و به مأمور قانون اهانت می‌کند. در حالی که محکومیت قضایی نداشت، اقدام به خودکشی می‌کند. پدر و خواهر وی تأکید می‌کنند این دختر، دچار مشکلات روحی و روانی بوده است و در گذشته هم یک‌بار اقدام به خودکشی کرده است. خب، آیا افراد مشهور که خود را نخبه می‌دانند؛ باید به یک دروغ و شایعه استناد کنند و برای جامعه ذهنیت بسازند؟

کمانی افزود: افراد مشهوری که ظرف چند روز گذشته فضای مجازی را مملو از دروغ و شایعه کرده‌اند دقیقاً دوشادوش رسانه‌های بیگانه رفتار کردند تا از یک طرف عزاداری‌های عاشورایی و فرهنگ حسینی تحت‌الشعاع قرار بگیرد، قوه قضائیه و نظام دینی متهم به استبداد رای شود، بهانه‌ای جدید برای حمله به ایران در مجامع بین‌المللی فراهم گردد و پروژه‌ای چون پروژه ندا آقاسلطان برای کلید زدن فتنه‌ای تازه مهیا شود.

تهیه‌کننده سریال«دختر گمشده» همچنین گفت: متأسفانه به دلیل اهمال در برخورد با دروغگویان، برخی افراد بی‌هنر، برای طرح نام و رسیدن به امکاناتی نظیر اخذ آسان ویزا و اقامت و تابعیت، مروج دروغ علیه نظام دینی شده‌اند.

 کمانی ادامه داد: این افرادی که امروز برای سحر خدایاری‌ اشک تمساح می‌ریزند؛ چرا در مراسم‌ترحیم این دختر شرکت نکردند؟ اینان که خیلی مهربان تشریف دارند، چرا برای قتل‌عام کودکان و دختران یمنی و عراقی و سوری سینه چاک نمی‌کنند؟ چرا وقتی زنان ایزدی اسیر داعشی‌ها می‌شدند خود را مدافع حقوق زنان معرفی نمی‌کردند؟ چرا وقتی روسری از سر دختر مسلمان در فرانسه برمی‌دارند؛ طرفدار آزادی زنان نیستند؟ چرا نگران دانشمند ایرانی اسیر در آمریکا نمی‌شوند و برای دستگیری چند جاسوس در لباس مدافع محیط زیست گریبان چاک می‌کنند؟ اینان که طرفدار ادب و احترام به مخالف‌اند، چرا از فحاشی یک بازیگر به مقدسات آشفته نمی‌شوند؟

کمانی افزود: من به‌عنوان یک تهیه‌کننده قطعا در همکاری با برخی از ایرانی نماهای مشهور، تجدید نظر می‌کنم و به سهم خودم برای‌ترویج راستی در میدان هنر امروز کشورم تلاش می‌کنم. انتظارم این است که سایر تهیه‌کنندگان مکتبی نیز چنین کنند.
منبع : کیهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷