امام جمعه زیراب مطرح کرد

بصیرت و شعور عامل تشخیص حق از باطل

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۰۳۲۰۶
امام جمعه زیراب بصیرت و شعور را عامل تشخیص حق از باطل عنوان کرد.
۰
plusresetminus
بصیرت و شعور عامل تشخیص حق از باطل
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید و توصیه به تقوا گفت: اگر تقوا رعایت شود، حقوق همه انسان‌ها در جامعه رعایت می‌شود؛ چرا که آنچه خدا و رسول او امر به انجام آن می‌کنند، موجب احقاق حقوق همه افراد جامعه و نوع بشر خواهد شد.

وی با اشاره به ایام اسارت آل‌ الله، اسارت آنها را نشانه خباثت بنی‌امیه دانست و مصیبت به اسارت رفتن نوامیس خدا، پیامبر اسلام و امام حسین علیه‌السلام را سنگین‌تر از بالای نیزه رفتن سرها در عاشورا عنوان کرد.

امام جمعه زیراب، با اشاره به کلمه دوست، مصادیق آن را نه تنها رفیق بلکه خدا، پیامبر، قرآن و مجلس امام حسین علیه‌السلام و .. برشمرد و با بیان اهمیت و اثر دوست بر زندگی و شخصیت انسان گقت: حتی فرعون نیز رفیقی چون هامان داشت که او را از مسیر حق باز داشت.

رضایی از جمله صحنه‌هایی که دیدن آن در قیامت دیدنی است را دیدن افرادی دانست که خود را در زمان انقلاب اسلامی به حق معرفی کردند و در برابر نظام مظلوم ولایت ایستادند و افزود: در قیامت گنهکاران شیطان را ملامت می‌کنند اما شیطان هم در پاسخ می‌گوید که خود انتخاب کرده‌اید.

وی گریه بر امام حسین علیه السلام، عزاداری و بر سر و سینه زدن و خرج کردن برای امام حسین علیه السلام را عامل بقای مکتب امام حسین برشمرد و بر باقی ماندن منابر تأکید کرد و افزود: این مجالس تنها نباید منحصر به مداحی شود و باید در کنار شور، شعور منابر هم باشد چراکه زمانی این شور ارزشمند است که شعور هم در کنارش باشد.

امام جمعه زیراب بصیرت و شعور را عامل تشخیص حق از باطل عنوان کرد و گفت: خاصیت انسان حرام‌خوار دفاع از باطل است و اهل گناه نمی‌تواند حق را از باطل تمیز دهد و خاصیت افراد حلال‌خوار نیز این است که از حق دفاع کنند.

رضایی با تأکید بر اهمیت عاقبت به‌خیری، نمونه بارز فردی که با وجود خوبی‌های فراوان زندگی‌اش ختم به خیر نشد را زبیر معرفی کرد و افزود: بودند افرادی که در لشگر عمر سعد بودند و با سخنان امام حسین علیه السلام به سمت ایشان آمدند و البته بودند شیعیانی که از قافله جا ماندند و یا ظهر عاشورا امام را ترک کردند.

وی با اشاره به انجام طرح نذر کتاب در صحن امام‌زاده عبدالحق زیراب با همکاری امور کتابخانه‌ها و دفتر امام جمعه شهر زیراب، این طرح را در راستای بصیرت افزایی و ایجاد شعور در کنار شور دانست.

امام جمعه زیراب با بیان اخراج سومین مشاور امنیت ملی ترامپ، از جمله تحلیل‌ها در این رابطه را شکست گروه ضد ایرانی کاخ سفید در برابر مقاومت ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروز صبح نیز ترامپ مدعی درخواست مقامات ایران برای دیدار با او شد اما  این سخن توهمی بیش نیست.

این مسئول با اشاره به تصمیم استکبار جهانی و صهیونیست برای ایجاد خاورمیانه جدید به‌منظور تأمین خواسته‌شان، گفت: اما به فضل خدا، این محور مقاومت است که به رهبری نظام ولایت فقیه جمهوری اسلامی خاورمیانه جدید را رقم زدند و اکنون حزب‌الله لبنان، گروه صدر عراق، حماس و غزه، یمنی‌ها در کنار ایران هستند.

رضایی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله مبنی بر حمایت از حسین زمان، گفت: همانطور که یاران امام حسین علیه السلام در شب عاشورا به ایشان گفتند که اگر هزار بار کشته شوند، دست از حمایتش برنمی‌دارند، سید حسن نیز خطاب به رهبری به‌عنوان حسین زمان گفت که اگر هزار بمیرند، دست از حمایت ایشان بر نمی‌دارند.

وی وجود متحدانی همچون حزب الله لبنان، حیدریون پاکستان، فاطمیون افغانستان، حماس، حوثی‌های یمن و گروه صدر عراق را علاوه بر برادری، امری کاملا عقلی دانست و گفت: اکنون دور تا دور خاورمیانه همه در مقاومت اسلامی و دلداده ولایت فقیه هستند.

امام جمعه زیراب با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور در منطقه‌ای است که پر از جنگ و کشتار و بدتر از جنگل است، افزود: این امر بیانگر آن است که نظام جمهوری اسلامی، سیاست خود را که تامین امنیت است به خوبی اجرا می‌کند.

رضایی با اشاره به خواسته بوش برای ایجاد خاورمیانه جدید در راستا اهدافش، گفت: اما اکنون خاورمیانه جدید به نفع محور مقاومت، ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و امت اسلام ایجاد شده است و پیروزی‌های بزرگ و نابودی اسرائیل در راه خواهد بود.

وی عامل موفقیت کشور را توجه به درون و اتکا به نیروهای داخلی و جوان عنوان کرد و افزود: تجربه چهل ساله نشان داده است که توجه به بیرون مشکلی را حل نخواهد کرد و این توجه به درون است که موجب موفقیت و بهروزی خواهد شد.

امام جمعه زیراب با اشاره به انتخاب شهردار جوان شهر زیراب، آقای قلی‌نژاد، بحث بدهکاری شهرداری زیراب و به تبع آن بسته شدن حساب‌ها و به مزایده گذاشته شدن ماشین‌آلات را مشکل بسیار بزرگی دانست که رفع آن نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری است و افزود: با توجه به این امور، در بحث زباله وبسیاری مباحث شهری تمام کارها لنگ شده و اقدام موثر مسئولان را می‌طلبد.

این مسئول با اشاره به بازگشایی جاده شهدای گمنام این شهر، از اهالی خواجکلا، عالیه‌کلا و دیگر افراد مرتبط تشکر کرد و بر ادامه همکاری و کمک تا تکمیل و اتمام کار جاده تأکید کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲