تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۶۱
نخست وزیر قزاقستان از رشد 4.3 درصدی اقتصاد این کشور نسبت به دوره مشابه سال گذشته میلادی خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در دوشنبه، در هیات دولت قزاقستان که تحت ریاست «عسکر مامین» نخست وزیر این کشور برگزار شد نتایج توسعه اجتماعی و اقتصادی «نورسلطان» و چگونگی اجرای بودجه این جمهوری برای ژانویه تا آگوست سال 2019 میلادی بررسی شد.
بنابر سخنان نخست وزیر قزاقستان در 8 ماه سال جاری میلادی تولید ناخالص داخلی این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی رشد 4.3 درصدی داشته است.
وی افزود: همچنین رشد در تجارت 7.6 درصد، حمل و نقل 5.5 درصد، کشاورزی 3.6 درصد، خدمات ارتباطات 3.4 درصد، حوزه پردازش از جمله مهندسی مکانیک، صنعت نور 17.4 درصد، استخراج فلزات غیر آهنی 17.9 درصد و تولید نفت 6.2 در این دوره زمانی دیده می‌شود.
مامین گفت: سومین ماه است سطح تورم پشت هم در سطح پایین 0.2 درصدی قرار گرفته است. سطح سالانه تورم در کریدور پیش بینی شده باقی مانده و 5.5 درصد را تشکیل داده است.
وی افزود: متوسط ​​درآمد سرانه قزاق ها در ماه های ژانویه تا می سال جاری میلادی 486 هزار تنگه برآورد و در مقایسه با زمان مشابه سال 2018 میلادی 10.8 درصد افزایش یافته است.
مامین در این زمینه به رشد اقتصاد از نظر شاخص های اساسی در مناطق آتیرائو، قراغندی، ترکستان، قزاقستان شرقی و شمالی اشاره کرد.
وی در بخش دیگری خواستار اصلاح وضعیت مربوط به کاهش ساخت و ساز، سرمایه گذاری، صنایع، کشاورزی و احداث مسکن در مناطق مانغیستائو، قیزلیز اوردا، قزاقستان غربی و شهرهای نورسلطان و شیمکنت شد.
مامین با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور این کشور گفت: وظیفه اصلی دولت تضمین رشد پایدار سالانه تولید ناخالص داخلی و رساندن آن به 5 درصد و بالاتر از آن تا سال 2025 میلادی می‌باشد.
بنابر صحبت های وی، درآمدهای بودجه این کشور در نتیجه 8 ماه سال جاری میلادی بالغ بر 6.958 میلیارد تنگه، نرخ رشد 119.2 درصد را تشکیل داده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷