امام جمعه زیراب عنوان کرد

عاشورا ریشه تمام نهضت‌های آزادی بخش

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۰۲۵۶۴
امام جمعه زیراب عاشورا را ریشه تمام نهضت‌های آزادی بخش عنوان کرد.
۰
plusresetminus
عاشورا ریشه تمام نهضت‌های آزادی بخش
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زیراب به ماه محرم اشاره و اظهار کرد: امشب شب هفتم محرم و شب بستن آب بر لشگریان عرشی و ملکوتی امام حسین علیه السلام است و حادثه عظیمی در حال رخ دادن است. امام صادق علیه السلام می فرماید وقتی سر مطهر امام حسین علیه السلام از بدن جدا شد عرش به لرزه درآمد.

وی  ریشه تمام نهضت‌های آزادی بخش را عاشورا دانست و خاطر نشان کرد: مردم بی گناه در قیام ۱۷شهریور به دستور شاه جنایتکار و خائن به مردم و کشور، به دست بهائیان که مرکز حکومت آنها سرزمین اشغالی است به خاک و خون کشیده شدند.  

امام جمعه زیراب به وصیت نامه شهید علی‌اکبر بخشیان درباره آینده ایران و نابودی دشمنان وقت اشاره کرد و گفت: در سال ۶۷ این جوان بشارتی داده بود و اکنون به بشارت آن رسیده ایم. درحال حاضر ملت ایران به نقطه ای رسیده که هیچ کشوری توانایی تهدید و حمله نظامی به کشورمان را ندارد. در این ۴۰ سال یاری خداوند را در همه عرصه ها دیده ایم.

وی با اشاره به گام سوم درخصوص برجام اظهار کرد: امروز ایران بعد از ۶۰ روز گام سوم را برمی‌دارد و این براساس بندهای خود برجام است که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد ما می‌توانیم برخی از تعهدات را متوقف کنیم، ما صد قدم برداشته‌ایم ولی آنان یک قدم هم برنداشتند.

رضایی تلاش آمریکا و اسرائیل برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت را بی نتیجه خواند و افزود: آمریکا و انگلیس به دنبال این هستند تا پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند ولی این اتفاق نخواهد افتاد چراکه ایران طبق بندهای برجام عمل کرده است. روسیه و هند نیز بیانیه مشترک برای داشتن معادلات اقتصادی با ایران داده اند که طبق عهدنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.
 
امام جمعه زیراب همراهی مردم به ویژه جوانان با روحانیت را عامل ناکامی اهداف دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند کشور بدون روحانیت مانند بیمارستان بدون پزشک است، در زمان غیبت، جامعه اسلامی را روحانیت پیش می برد و دشمنان می خواهند با دور کردن مردم و جوانان از روحانیت به اهداف خود برسند تا زمانی که مردم با روحانیت هستند آنان به اهداف خود نمی‌رسند.

وی یکی از دلایل جدایی جوانان از روحانیت را بحث اقتصادی دانست و تصریح کرد: می‌گویند بعد از انقلاب وضع روحانیت خوب شده است، درحالی که طبق آماری که یکی از نمایندگان مجلس بر اساس تحقیق به دست آورده ۹۸ درصد روحانیت زیرخط فقر زندگی می‌کنند آن دسته‌ای که وضع مالی خوبی دارند یا کارمند دولت هستند و یا قاضی اما قشر عظیم جامعه روحانیت زیرخط فقر بوده و خیل عظیمی از آنان مستاجر هستند.

رضایی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی روحانیت ثابت کرده در میدان عمل پیشرو هستند، افزود: بیشترین شهید نسبت به جمعیت خود را طلبه ها دارند، در جنگ تحمیلی روحانیت ثابت کردند همانطور که پرچم تبلیغ شریعت و جهاد در دست گرفته و پیشرو بودند در عمل هم جان خود را برای اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند.

امام جمعه زیراب در پایان تاکید کرد: دشمنان بدانند که جامعه روحانیت عمامه ای که بر سر کرده را کفن خود قرار داده و با امام حسین میثاق می بندد تا جان در بدن دارد از نهضت امام حسین و دین خدا دفاع کند.‌
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰