تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۰۱۹۸۷
مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اگرچه استانداران در گذشته قبول کردند از محل اعتبارات استانی، منابع به اجرای پروژه‌های آبخیزداری اختصاص دهند اما به هیچ عنوان تخصیص ندادند.
۰
plusresetminus
استانداران هیچ اعتباری برای آبخیزداری اختصاص ندادند

هوشنگ‌ جزی درباره آخرین اقدامات اجرای آبخیزداری و آبخوان داری در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه سالانه در دو میلیون هکتار از اراضی کشور باید عملیات آبخیزداری و آبخوان داری اجرا شود.

وی افزود: با توجه به تورم برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری
 در هر هکتار حداقل یک میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که بدین ترتیب برای تحقق برنامه ششم توسعه، سالانه اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان باید به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه سال ۹۶ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در کشور اختصاص یافت، گفت: با توجه به ناکافی بودن اعتبار، هنوز به پیمانکاران برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری مربوط به آن سال بدهکار هستیم.

جزی ادامه داد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در کشور اختصاص یافت و باعنایت رهبر معظم انقلاب، امسال ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که این امر بیانگر اعتبار حداقل دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی با‌اشاره به اینکه ۲۵ درصد اعتبار سال گذشته تخصیص نیافته است، گفت: سال گذشته برای اجرای برنامه ششم توسعه حداقل باید ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای این پروژه اختصاص می‌یافت در حالی‌که رقم تخصیص یافته بسیار کمتر از این میزان است.

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل‌ها با‌اشاره به اینکه امسال ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص یافته است، افزود: با وجود افزایش دو برابری اعتبارات نسبت به مدت مشابه سال قبل، اما این میزان جوابگوی اجرای تعهدات نیست.

جزی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری حلقه مفقوده سیل‌های اخیر است، ادامه داد: با وجود آنکه بستر لازم برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور مهیا است، اما نبود تخصیص اعتبارات لازم به این امر در طول سال‌های گذشته موجب شده تا آبخیزداری و آبخوان‌داری به طور کامل اجرا نشود.

وی با‌اشاره به اینکه تجربه خوبی در تفاهم نامه با استانداران در زمینه تخصیص اعتبار نداشتیم، افزود: اگرچه استانداران در گذشته قبول کردند که از محل اعتبارات استانی، منابع به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص دهند، اما به هیچ عنوان تخصیص ندادند.

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل‌ها خاطرنشان کرد: براساس برآورد‌های اولیه مدیریت بحران، ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان در سیل اخیر وارد شد، در حالی‌که در مناطقی از استان‌های گلستان و لرستان به واسطه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری خسارت سیل به طور چشمگیری کاهش یافته بود.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴