تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۰۱۹۸۳
رئیس قوه قضائیه گفت: پاک‌کردن فضای اداری کشور از هرگونه فساد امری قابل تحقق است.
۰
plusresetminus
به‌نام خصوصی‌سازی اموال عمومی را به تاراج داده‌اند
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: امروز مردم از برخی فسادها و تبعیض‌ها به شدت گله‌مندند و دشمن هم با تبلیغات فراوان همه ارکان کشور را فاسد و غیرقابل اصلاح نشان داده به‌گونه‌ای که مردم تصور می‌کنند امکان متفاوت‌کردن شرایط وجود
ندارد!

وی اظهار داشت: مشکلات زیاد است اما به لطف خداوند از این مشکلات و شرایط عبور خواهیم کرد و می‌توانیم به نظام اداری عاری از فساد برسیم البته به‌شرط اینکه شبانه‌روز و مجاهدانه کار و تلاش کنیم.
رئیس قوه قضائیه شرط دیگر رسیدن به نظام اداری سالم را حساسیت مسئولان عنوان کرد و گفت: حساسیت‌داشتن مسئولین یعنی اقدام عاجل برای اصلاح ساختارهای فسادزا در غیر این‌صورت امکان از بین بردن فساد وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی انتقادها از ورود دستگاه قضا و سازمان‌های نظارتی به برخی فسادها گفت: اگر می‌خواهید دستگاه قضا وارد نشود و پرونده‌ها روی میز قاضی قرار نگیرد شرط آن اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، نظام صادرات و واردات و مقابله قاطع با قاچاق است.

رئیسی با مقایسه درآمدهای کم و اخذ مالیات از صاحبان این مشاغل و فرار میلیاردرها از پرداخت مالیات تصریح کرد: امروز همه اذعان دارند که کمبود بودجه به‌خاطر فرار مالیاتی است که قابل حل است. در حالی‌که برخی با طرح موضوع کوله‌بری می‌خواهند فرار مالیاتی را به حاشیه ببرند وی گفت: اگر این وضعیت اصلاح نشود ما هر روز شاهد تولید فساد و تشکیل پرونده و ورود دستگاه قضا و قاضی خواهیم بود.

رئیس قوه قضائیه دونرخی‌کردن دلار را زمینه‌ساز تولید فساد دانست و بیان داشت: از سوی دیگر نظام غیرعادلانه پرداخت یارانه نیز باید اصلاح شود و یارانه به اقشار نیازمند برسد همچنین مصرف انرژی نیز عادلانه نیست و این موضوعات برای مردم کوچه و بازار قابل‌درک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خصوصی‌سازی برای سپردن اقتصاد به دست مردم اشاره و تصریح کرد؛ خصوصی‌سازی امری لازم است و مورد تأکید برنامه‌های توسعه کشور می‌باشد اما می‌بینیم که این روند نیز به‌گونه‌ای اجرا شده که نه تنها موجب تقویت اقتصاد کشور نشده بلکه موجب افول آن شده است. آشکار است که قوه قضائیه باید به این موضوع وارد شود زیرا به‌نام خصوصی‌سازی اموال عمومی تاراج داده شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی قوه قضائیه برای مقابله با این فسادها وارد می‌شود فریادها بلند می‌شود که این کار سیاسی و جناحی است. البته این شیوه برای قضات ما آشناست لذا توجهی نخواهند کرد و با قدرت به این پرونده‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان مربوطه به وظایف خود عمل می‌کردند فساد شکل نمی‌گرفت و نیازی به ورود قوه قضائیه نبود.

رئیسی در پایان از مبلغان خواست در زمان حضور در مناطق مختلف کشور چنانچه با مسئله‌ای برخورد کردند و نیاز به ورود دستگاه قضا بود آن را به دفتر قوه قضائیه در قم منتقل کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴