کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یکسان بودن رویه تدریس و دروس، مشکل اصلی دانشگاه‌های ایران

4 شهريور 1398 ساعت 8:40

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و وزیر اسبق ارتباطات گفت: یک مشکل اصلی دانشگاه‌های ایران یکسان بودن رویه تدریس و دروس است و تفاوتی بین درسی که در دانشگاه‌های مختلف داده می‌شود نیست تا متناسب با تمام نیاز‌های صنعت نیرو تربیت شود.



به گزارش بلاغ،محمد سلیمانی عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار   اظهار داشت: یکی از مشکلات گریبان‌گیر دانشگاه‌های ایران یکسان بودن رویه تدریس در همه دانشگاه‌ها است که این مشکل از حدود 40 سال پیش ایجاد شده است. 
وی گفت: اشتباهی که دانشگاه‌های ایران به آن دچار هستند و کسی هم نمی‌تواند آن را اصلاح کند و البته کسی هم به دنبال اصلاح آن نیست، این است که وقتی ستاد فرهنگی در اوایل انقلاب تشکیل شد، همه دانشگاهی کشور را یکسان کرد.
سلیمانی توضیح داد:‌ برای مثال در رشته برق در رشته مخابرات، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تهران همان درسی را می‌خواند که فارغ التحصیل دانشگاه کرمان و دانشگاه اهواز می‌خواند و تفاوتی در دروس آنها وجود ندارند.

وی ادامه داد:‌ این در حالی است که باید فارغ التحصیل دوره لیسانس دانشگاه تهران، با دانشگاه اهواز، دانشگاه شریف و دانشگاه علم و صنعت متفاوت باشند و درس‌های مختلفی را خوانده باشند تا بتوانند تمام گستره‌های نیاز‌های صنعت را برآورده کنند و به آنها پاسخگو باشند و دست صنعت هم برای استخدام و گزینش این افراد باز باشد. 
عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در نتیجه این اشکال است که درس‌هایی که آنها می‌خوانند خیلی به درد صنعت نمی‌خورد.
 


کد مطلب: 401341

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/401341/یکسان-بودن-رویه-تدریس-دروس-مشکل-اصلی-دانشگاه-های-ایران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com