تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۲۰۹
وزارت دفاع روسیه از عملیات رهگیری جنگنده‌های این کشور نزدیک مرزهای روسیه و دور کردن هواپیماهای شناسایی خارجی خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،وزارت دفاع روسیه از عملیات موفق رهگیری هواپیماهای خارجی  در اطراف مرزهای خود و از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه خبر داد.
وبگاه «راشن اوی‌ایشن» به نقل از روزنامه روسی «کراسنایا زوزدا» نوشت که بنابر  اعلام وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور هفته گذشته 20 نوبت عملیات موفق رهگیری را نزدیک مرزهای روسیه انجام دادند.
برخی کارشناسان معتقدند نیروی دریایی آمریکا سعی دارد در پوشش رزمایش‌های مختلف، با استفاده از هواپیماهای جاسوسی دوربرد، عملیات شنود علیه روسیه انجام دهد. ناتو نیز چندی قبل رزمایش دریایی را تحت عنوان «بالتاپس-2019» در جنوب دریای بالتیک برگزار کرد و در این رزمایش 40 کشتی و زیردریایی و 40 فروند هواپیما از 18 کشور شرکت دارند.
 به نوشته این منبع خبری، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 27 فروند هواپیمای خارجی هفته گذشته نزدیک مرزهای روسیه قصد انجام عملیات شناسایی را داشتند. وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به نوع هواپیماهای تجسسی خارجی، از  رهگیری موفق جنگنده‌های روسی در جریان ماموریت‌های هفته گذشته خبر داد.
 پرواز پهپادها و هواپیماهای تجسسی در ماه‌های گذشته در حالی نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافت که برخی بر فراز دریای سیاه  و برخی دیگر  نزدیک «کالینینگراد» در غرب روسیه شناسایی شدند. وزارت دفاع روسیه حدود سه هفته قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی نزدیک شدن یک فروند هواپیمای «پی-8» نیروی دریایی آمریکا به حریم هوایی این کشور و بر فراز دریای بالتیک، دو فروند جنگنده «سوخو-27» برای رهگیری آن اعزام شدند.
به نوشته «اسپوتنیک» جنگنده‌های روسی مطابق قوانین بین‌المللی در فاصله ایمن از این هواپیما قرار گرفته و آن را از حریم هوایی روسیه دور کردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴