تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۹۷۲
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی تحرکات نظامی اخیر آمریکا از جمله اقدام این کشور در آزمایش یک فروند موشک کروز میان‌برد را خطرناک توصیف کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،یک سخنگوی کره شمالی بامداد پنجشنبه اقدام اخیر آمریکا در آزمایش موشک کروز میان‌برد و برنامه‌های این کشور برای مستقر کردن جنگنده‌های اف‌-۳۵ و جنگ‌افزارهای نظامی در نزدیکی شبه‌جزیره کره شمالی را «خطرناک» توصیف کرد.
به نوشته رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت مواضع این کشور مبنی بر اینکه تمامی مسائل بایستی از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل شوند ثابت است و تغییر نکرده است. 
در بیانیه این سخنگو آمده است: «تحرکات خطرناک و غیرمعمولی اکنون در جریان هستند که جنگ سرد جدیدی را در شبه جزیره کره و در منطقه کلید خواهند زد.»
مذاکرات کره شمالی و آمریکا بعد از دیدار ناموفق میان «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون»، سران آمریکا و کره شمالی در ماه فوریه در «هانوی» به بن‌بست منجر شده است. ترامپ و کیم ماه گذشته در منطقه غیرنظامی بین دو کره دیدار کرده و توافق کردند مذاکرات را از سر بگیرند. 
کره شمالی بار دیگر به موضوع واردات سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده‌های پنهان‌کار اف-۳۵ اعتراض کرد و این اقدامات را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم