تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۰۰۹۶۳
«عبدالله حمدوک» پس از ادای سوگند نخست وزیری سودان اولویت کار دولت خود را ایجاد صلح و مبارزه با فساد اعلام کرد.
۰
plusresetminus


به گزارش بلاغ،«عبدالله آدم حمدوک»، یک مقام سودانی سابق در سازمان ملل چهارشنبه شب به عنوان نخست وزیر دوره انتقالی سه سال و سه ماهه در سودان سوگند یاد کرد.
حمدوک پس از ادای سوگند طی نطقی اولویت کار خود را ایجاد صلح، اصلاح نهادها و مبارزه با فساد خواند و گفت که  برای تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، صلح و عدالت تلاش خواهد کرد.
به گزارش وبگاه خبری العربی الجدید، ​نخست وزیر سودان تاکید کرد: اولویت با توقف جنگ و ایجاد صلح در سودان و حل بحران اقتصادی کمرشکن است و اینکه اقتصادی قوی بر پایه تولید و نه اعانه ها بسازیم.
حمدوک افزود: از اولویت‌های مرحله انتقالی همچنین اصلاح نهادهای دولتی و ایجاد دولت قانون و شفافیت است. هدف ما این است که حکومت بر سودان چگونه باشد نه اینکه چه کسی بر سودان حکومت خواهد کرد .
وی تاکید کرد: من نخست وزیر همه سودان هستم و برای ایجاد توافق بین همه سودانی‌ها تلاش خواهم کرد.
نخست وزیر سودان امروز در فرودگاه بین المللی خارطوم مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت وی در اولین اظهارات خود در فرودگاه گفت: که خواهان ایجاد نظامی دموکراتیک و کثرت گرا است که مورد توافق همه سودانی‌هاست.
حمدوک  نامزد گروه‌های معارض سودان برای نخست وزیر دوره انتقالی و مورد توافق با شورای نظامی بوده است. او پیش از این دبیر کل کمیته اقتصادی افریقای سازمان ملل متحد بوده و سال‌ها به عنوان کارشناس اقتصادی در حوزه اصلاح بخش عمومی، اداره منابع مالی و نظام‌های دموکراتیک فعالیت کرده است. حمدوک دکترای اقتصاد از دانشکده مطالعات اقتصادی دانشگاه منچستر دارد.
نخستین جلسه شورای حاکمیتی سودان هم امروز به ریاست «عبدالفتاح البرهان»، پس از ادای سوگند وی و 9 نفر از اعضای این شورا در خارطوم پایتخت این کشور برگزار شد.
شورای نظامی حاکم بر سودان و ائتلاف گروه‌های سیاسی مخالف حکومت نظامیان این کشور روز شنبه هفدهم اگوست برابر با 26 مرداد ماه توافق‌نامه تاریخی تقسیم قدرت امضا کردند.
طبق توافقنامه تقسیم قدرت در سودان  شورای حاکمیتی ۱۱ عضو دارد که پنج عضو توسط مخالفان و پنج عضو توسط شورای نظامی و یک عضو دیگر هم که غیرنظامی است با توافق دو طرف انتخاب می‌شود و  به مدت سه سال و سه ماه تا زمان انتخابات این کشور را اداره می‌کنند.
عبدالفتاح البرهان بیست و یک ماه ریاست شورای حاکمیتی سودان را بر عهده خواهد داشت. پس از آن یک عضو غیر نظامی شورا به مدت ۱۸ ماه جای البرهان را خواهد گرفت.
ادای سوگند  شورای حاکمیتی سودان پس از انحلال شورای نظامی انتقالی صورت گرفت که قدرت را پس از سقوط دولت عمر البشیر رئیس جمهوری سابق به عهده گرفته بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴