کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای رونق پژوهش باید صنعت مولد در رقابت قرار گیرد

30 مرداد 1398 ساعت 9:20

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: تا زمانی که صنعت مونتاژ در کشور فعالیت می کند نیاز به تحقیقات و کار پژوهشی احساس نخواهد شد، باید صنعت مولد در رقابت بوده تا نیاز به پژوهش نمایان شود.



به گزارش بلاغ،سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به نقش پژوهش در باز کردن گره‌های مشکلات اقتصادی کشور گفت: به اعتقاد من برای رونق پژوهش در کشور باید اتفاقات زیادی انجام شود که ایجاد مراکز پژوهشی، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله آن است، در واقع افزایش قراردادهای صنعتی می‌تواند نقش محوری در رشد و ارتقاء فعالیت‌های تحقیقاتی ایفا کند.
* دولت باید ازفعالیت‌های پژوهشی حمایت کند
وی با تأکید بر حمایت دولت از کار پژوهشی افزود: در کشورهای دنیا اگر قراردادی میان دانشگاه و حوزه صنعت بسته شود بخشی از هزینه را دولت آن کشور در قالب مالیات تقبل می‌کند که در این رابطه باید بگویم  دولت ما هم باید تسهیلاتی را ارائه داده و از کار پژوهشی حمایت کند.
معتمدی تصریح کرد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان که کارکرد پژوهشی دارند تا حدودی به مهارت افزایی و رسیدن به دستاوردهای علمی کمک کرده است اما باید طبق قوانین و مقررات زیر ساخت‌های کار تحقیقاتی ایجاد شود تا صنعت کشور به داخل گرایش پیدا کند.
* رقابت صنعت مولد نیاز به پژوهش را نمایان می‌کند
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تا زمانی که صنعت مونتاژ در کشور فعالیت می کند نیاز به تحقیقات و کار پژوهشی احساس نخواهد شد، باید صنعت مولد در رقابت باشد تا نیاز به پژوهش نمایان شود.
 


کد مطلب: 400813

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400813/رونق-پژوهش-باید-صنعت-مولد-رقابت-قرار-گیرد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com