تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۰۰۳۴۱
در ادامه سیاست به اصطلاح شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرستی از افراد حقیقی و حقوقی که از این وزارتخانه پول دریافت کرده‌اند اعلام شد، اما مشخص نیست که این افراد به چه منظور و برای چه برنامه‌هایی، این مبالغ را از بودجه عمومی کشور گرفته‌اند؟
۰
plusresetminus
انتشار فهرست نورچشمی‌های وزارت ارشاد بحث‌برانگیز شد!

در فهرست منتشر شده از سوی وزارت ارشاد، اغلب اسامی افرادی ناشناخته به عنوان دریافت‌کننده پول برای اموری چون «فعالیت فرهنگی»(!) دیده می‌شود. اما برخی از اسامی نیز چشمگیر‌تر هستند. به طور مثال، در این میان، نام «محمدرضا شجریان» به عنوان دریافت‌کننده 10 میلیون تومان برای انجام فعالیت فرهنگی دیده می‌شود. نامی که ابتدا یادآور خواننده‌ای پرحاشیه است که مدتی به ورطه فعالیت و تبلیغ سیاسی ضدوطنی و ضددینی هم افتاد. اما یکی از مسئولان وزارت ارشاد، دریافت پول از سوی شجریان را تکذیب کرده و گفته فردی که نامش در فهرست دریافت‌کنندگان پول از وزارت ارشاد آمده، صرفا شباهت اسمی با آن خواننده دارد؛ اما مشکل آنجاست که این مقام مسئول نگفته که فرد دریافت‌کننده پول که نام و نام خانوادگی‌اش دقیقا همنام محمدرضا شجریان است، چه کسی است و منظور از انجام فعالیت فرهنگی چیست که وزارت ارشاد خود را مقید به پرداخت مبلغی به او کرده است؟

به هر حال، روند شفاف‌سازی وزارت ارشاد در حوزه مسائل مالی، بیش از آنکه به بهبود اوضاع فرهنگ و هنر کشور کمک کند، به مناقشات، ابهامات و تشنجات در این عرصه دامن می‌زند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴