کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه مدیرکل ارشاد مازندران به مسئولان

مدیران رسانه‌ها را وارد مناقشات سیاسی و دعواهای خود نکنند/به سمت شکایت نرویم

24 مرداد 1398 ساعت 10:00

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از مدیران و رسانه‌های استان خواست تا تعامل، نقد منصفانه و پاسخگویی را سرلوحه خود قرار دهند و گفت: مدیران رسانه‌ها را وارد مناقشات سیاسی و دعواهای خود نکنند.


به گزارش بلاغ، عباس زارع در جمع خبرنگاران شهرستان نکا با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه رسانه و فضای رسانه‌های مکتوب و مجازی، اظهار کرد: بدون شک مدیریت افکار عمومی در استان و شهرستان‌ها از طریق رسانه‌ها صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ضمن تقدیر از پیشکسوتان، غالب فعالان در حوزه رسانه را جوانان پرتلاش، انقلابی، بسیجی و سخت کوش تشکیل می‌دهند که واقعاً بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش می‌کنند و ما شرمنده این بزرگواران هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: با بضاعت اندک خود نمی‌توانیم مشکلات آن‌ها را به طور کامل رفع کنیم اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم بخش کوچکی از این مشکلات را مرتفع سازیم.
 
* تعدد رسانه‌ها در مازندران علیه تهاجم فرهنگی
این مسئول اضافه کرد: فعالان عرصه رسانه باید سرفصل حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام و انقلاب که موضوعی پر اهمیت برای همه اقشار به شمار می‌آید را در  همه زمینه‌ها سرلوحه کار خود قرار داده و در این حوزه باید تلاش شبانه‌روزی را بکار گرفت.

وی در پاسخ به نقد مطرح شده نسبت به تعدد رسانه‌ها در استان مازندران، گفت: واقعاً تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای علیه کشور به اندازه‌ای است که هرچه توان داریم باید در حوزه فضای مجازی که به نوعی امروز به فضای واقعی تبدیل شده است پای کار بیاوریم.

زارع تصریح کرد: فضای مجازی با زندگی همه ما ارتباط مستقیم داشته و تأثیرگذار است و اگر در شهرستان نکا نیز بررسی کنیم مشخص می‌شود که تقریبا مدیریت افکار عمومی در این شهرستان را نیز فعالان رسانه بر عهده دارند.
 
* توصیه به مسئولان و رسانه‌ها
وی گفت: اگر قرار است اتفاقی بی‌افتد همین افراد اعلام می‌کنند و یا اگر موضوعی باید مورد نقد قرا بگیرد همین فعالان رسانه هستند که انعکاس می‌دهند و خواهش می‌کنیم نقد منصفانه را فراموش نکنیم و از مدیران نیز درخواست می‌کنیم تا از رسانه‌ها استفاده ابزاری نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اذعان کرد: مدیران رسانه‌ها را وارد مناقشات سیاسی و دعواهای خود نکنند و رسانه ها نیز باید بصیر و هوشیار بوده و وارد این مسائل نشوند و همان وظیفه خود در نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار داده و چشم و گوش بیدار جامعه باشند.

این مسئول اضافه کرد: رسانه‌ها باید مشکلات را ببینند و منتقل کنند و واقعاً از مدیران بخواهند تا در چارچوب قوانین کار کنند که در این زمینه در شهرستان نکا نیز فعلان رسانه سخت‌کوشانه و بدون حاشیه درحال فعالیت برای توسعه شهرستان هستند.
 
* نقش رسانه‌ها در بازخورد خدمات مدیران در سیل اخیر
وی گفت: در زمان سیل نیز فعالان رسانه بدون چشم‌داشت و بی‌ادعا تلاش و کار کردند و این تلاش بود که با اتفاقاتی که روی داد بازخورد عملکرد مدیران توسط رسانه‌های استان رقم خورد که این موضوع می‌توانست وارونه باشد.

زارع تأکید کرد: در استان مازندران میان تشکل‌های مختلف رسانه‌ای مانند بسیج رسانه، خانه مطبوعات و اداره کل ارشاد تعامل خوبی برقرار کردیم و در هیچ شهرستانی نباید ببینیم که در رأس هرم خانه مطبوعات و بسیج رسانه کدورت یا ناهماهنگی وجود داشته باشد بلکه همه باید همراه باشند و با هم‌افزایی کامل بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.
 
* کمک به رسانه‌ها برای انجام رسالت در فضایی آرام
وی افزود: با اهدای زمین از سوی استاندار مازندران کلنگ ساخت خانه مطبوعات این استان زده شد که امیدواریم به زودی آماده شود تا خانه مطبوعات استان از خانه به دوشی بیرون بیاید ضمن اینکه باوجود همه مشکلات، وزارت ارشاد برای تأمین حق بیمه خبرنگاران با مشکل روبرو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: بیشترین نگاه وزارت ارشاد نیز به حوزه مطبوعات و معاونت مطبوعاتی است و همه تلاش ما بر این است که با کمک به رسانه‌ها بتوانیم آن‌ها را سر پا نگهداریم تا با کمک به رسانه‌ها، در یک فضای با آرامش کامل به همان رسالت اصلی خود یعنی نقد منصفانه بپردازند و از تخریب خودداری کنند.
 
* نقد منصفانه را از ما شروع کنید
این مسئول اضافه کرد: نقد منصفانه را از خود ما در ارشاد آغاز کنید و سپس به استانداری،ادارات کل و فرمانداران بپردازید و هر جایی که احساس کردید ایرادی به فعالیت‌ها وارد است واقعاً پای کار بیایید و موضوعات را منعکس کنید.

وی گفت: مدیران که اولین خطاب به خود بنده است نیز باید یاد بگیرند که واقعاً پاسخ بدهند و اگر نقدی شد به سمت تطمیع یا استفاده از رانت و لابی و به سمت شکایت نرویم درحالیکه در استان مازندران هم اکنون کمترین میزان شکایت از رسانه‌ها را شاهد هستیم.
 
* سعه صدر بالای مدیران مازندران
زارع اظهار کرد: در مازندران باوجود تعداد کمی از موارد، مدیران استان سعه صدر بالایی دارند که امیدواریم پاسخگو بودن مسئولان در استان نهادینه شود و این تعامل بین یکدیگر و نقد منصفانه رسانه ها و پاسخگو بودن مدیران در سرلوحه کار قرار بگیرد.

وی گفت: در این صورت خیلی از مشکلات حل شده و مدیران در یک اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرند و می‌دانند که باید پاسخگو باشند چراکه رصد می‌شوند و کارهای‌شان زیر ذره‌بین دوستان رسانه قرار دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 400147

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400147/مدیران-رسانه-ها-وارد-مناقشات-سیاسی-دعواهای-خود-نکنند-سمت-شکایت-نرویم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com