کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید حسن نصرالله تحریم‎های آمریکا علیه ظریف را محکوم کرد

24 مرداد 1398 ساعت 8:15

دبیرکل حزب‌الله لبنان با ارسال پیامی به وزیر خارجه ایران، تحریم‌های آمریکا علیه وی را محکوم کرد و گفت که «شما صدای رسا در همه محافل بین‌المللی و سخنگوی حق در برابر طاغوت‌های جهان هستید».



به گزارش بلاغ،«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، تحریم‌های آمریکا علیه او را محکوم کرد و گفت که «من و برادرانم همبستگی خود را با شما اعلام می‌کنیم».
سید حسن نصرالله در ابتدای پیام خود به ظریف آورده است: «زمانی که ایالات متحده آمریکا تحریم شخص جنابعالی و اضافه شدن شما به لیست شرافتمندان را اعلام کردند، بنده و برادرانم بر آن بودیم که پیامی را خدمت شما ارسال کنیم، اما ترجیح دادم این پیام را تا به امروز مصادف با 14 آگوست به تاخیر بیندازم؛ روزی که مقاومت لبنان توانست با حمایت جمهوری اسلامی ایران در تابستان سال 2006، آمریکا و اسرائیل را در جنگ 33 روزه شکست دهد. آن زمان فرماندهی این جنگ ظالمانه بر عهده دولت جرج بوش پسر و کاندلیزا رایس و جان بولتون بود و ارتش رژیم صهیونیستی فقط دستورات آنها را اجرا می‌کرد».
در ادامه این پیام آمده است: «جان بولتون در سال 2006 که نماینده آمریکا در شورای امنیت بود به یکی از مسئولان عرب گفته بود که جایی برای اقدام دیپلماتیک وجود ندارد و جنگ فقط در صورت نابودی و یا تسلیم شدن حزب الله متوقف خواهد شد. این در حالی است که چند هفته بعد بولتون به همین مسئول عربی گفته بود که اکنون باید جنگ با حزب الله متوقف شود و مسئول عربی هم گفته بود که مگر حزب الله را نابود و یا تسلیم کرده‌اید؟»
سید حسن نصرالله افزود: «جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، در طول زندگی‌اش نتوانسته در هیچ جنگی پیروز شود».
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که «آمریکا در سال 2006 در برابر مقاومت در یک کشوری با مساحت کوچک مانند لبنان شکست خورد، پس چگونه می‌تواند در برابر کشور قدرتمند منطقه، ملت واحد و رهبر بزرگ آن قرار بگیرد».
 

 
وی خطاب به ظریف گفت که «شما صدای بلند و رسا در همه محافل بین‌المللی و سخنگوی حق در برابر طاغوت‌های جهان مانند ترامپ هستید».
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که «می‌خواستند شما را تحریم کنند، اما اکنون حضور شما قوی‌تر و موثر‌تر شده است و به خواست خداوند به عنوان مدافع مظلومان و مستضعفان و جبهه مقاومت باقی خواهید ماند.»
 


کد مطلب: 400142

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400142/سید-حسن-نصرالله-تحریم-های-آمریکا-علیه-ظریف-محکوم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com