کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوال از وزیر علوم به دلیل استنکاف روسای دانشگاه‌ها از جذب بورسیه‌

23 مرداد 1398 ساعت 20:40

عضو کمیسیون آموزش مجلس از طرح سوال از وزیر علوم به دلیل استنکاف روسای دانشگاه‌ها از پذیرش بورسیه‌ها بعد از تعطیلات خبر داد.


به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره استنکاف سه رئیس دانشگاه از به کارگیری بورسیه‌ها گفت: پرونده دانشجویان بورسیه پایان پذیرفت این در حالی است که این موضوع بازی برخی سیاسیون بود که ساخته ذهن تعدادی افراد در بدنه دولت بود.
وی درباره جزئیات این موضوع افزود: این جریان ساخته شده برای مشابه‌سازی پرونده 3 هزار میلیاردی و پرونده 3 هزار دانشجوی بورسیه بود که در نهایت اعلام بکنند که فساد در همه بخش‌های کشور وجود داشته است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: موضوع بورسیه‌ها دروغ محض بود، این در حالی است که متأسفانه عده‌ای با این کار به نظام اتهام زدند.
سلیمی با بیان اینکه موضوع بورسیه‌ها با شکایت تعدادی از افراد ذخیره در این پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شده است‌، گفت: با اینکه در حکم نهایی این دیوان به کارگیری افراد در دانشگاه‌ها به صراحت عنوان شده است اما متأسفانه برخی رؤسای دانشگاه‌ها از این کار استنکاف می‌کنند.
وی گفت: باید در مقابل ایستادگی رؤسای دانشگاه‌ها در مقابل حکم دیوان عدالت اداری مقابله کرد و اگر این اقدام ادامه داشته باشد قطعاً مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تذکرات لازم را خواهد داد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر موضوع استنکاف رؤسای دانشگاه‌ها از به کارگیری بورسیه‌ها ادامه پیدا کند قطعاً بحث سؤال و استیضاح وزیر علوم بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت و کمیسیون آموزش هم بر اساس وظایف خود به این موضوع ورود قاطعانه کرده و با مطرح کردن سؤالات موضوع را به سرانجام خواهد رساند.
سلیمی گفت: استنکاف رؤسای دانشگاه‌ها از به کارگیری دانشجویان بورسیه مقابله با قانون محسوب می‌شود.
وی گفت: متأسفانه این دولت بنای خود را بر مقابله با قانون گذاشته است.


کد مطلب: 400129

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400129/سوال-وزیر-علوم-دلیل-استنکاف-روسای-دانشگاه-ها-جذب-بورسیه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com