تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۰۱۱۱
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اقدامات یکجانبه آمریکا علیه مردم فلسطین، تأکید کرد که در هر گونه فرآیند صلح، باید راهکار دو دولتی در نظر گرفته شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که دولت آمریکا در پی از بین بردن مسیر مذاکره و راهکار سیاسی است.
اشتیه با بیان اینکه ملت فلسطین، به صلح متمایل است، تأکید کرد که این صلح باید بر اساس حق و عدل باشد.
خبرگزاری «معا» به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان چهار دیدار خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همه تلاش خود را به کار بست تا به یک صلح عادلانه و فراگیر دست یابد.
وی ادامه داد: «دولت آمریکا اقدامات یکجانبه و افراط‌گرایانه‌ای انجام داد که به نابودی مسیر مذاکره و سیاسی منجر شد؛ به ویژه انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس».
اشتیه اعلام کرد، دولت آمریکا با اقدامات خود، همه مسائل مربوط به راه حل نهایی درگیری بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی را از بین برد؛ چه درباره قدس ومرزها یا آوارگان و اونروا.
وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا، مشوق صهیونیستها برای ادامه شهرک‌سازی است، خاطر نشان کرد که «هر گونه فرآیند صلح، نیازمند مرجعیت روشنی برای ماست و باید بر اساس مشروعیت و حقوق بین‌الملل باشد».
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد، باید اقدامات اعتمادسازی بین همه طرف‌ها صورت گیرد که مهمترین آن، توقف شهرک‌سازی و جدول زمانی برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
اشتیه با اشاره به اینکه فرآیند مسالمت‌آمیز صلح از 28 سال پیش در مادرید آغاز شد، تصریح کرد: «عقلانی نیست که تا کنون صلحی صورت نگرفته است؛ زیرا فرآیند صلح، نیازمند مقاصد جدی است و اسرائیل این قصد را ندارد. آمریکا نیز از اسرائیل جانبداری می‌کند».
این مسئول فلسطینی با بیان اینکه بهترین راهکار از نظر فلسطین، راهکار دو دولتی بر اساس مرزهای 1967 است، اظهار داشت که قدس پایتخت کشور فلسطین است.
وی با تأکید بر اینکه، هدف از شهرک‌سازی، نابودی راهکار دو دولتی است، اعلام کرد، جنگ آبی که رژیم صهیونیستی و آمریکا آن را آغاز کردند، با هدف مجبور کردن طرف فلسطینی برای پذیرش «معامله قرن» است تا «پول در برابر صلح باشد، ولی ما این چانه‌زنی را نخواهیم پذیرفت».
اشتیه با بیان اینکه «راهکاری را نخواهیم پذیرفت که حداقل حقوق قانونی ما را برآورده نکند»، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی جنگ روایت یهودی برای تسلط بر قدس و فلسطین را به راه انداخته و «روایت اسلام و مسیحیت را رد می‌کند. ما به روایت خود افتخار می‌کنیم. این یک جنگ مذهبی نیست، بلکه جنگ سیاسی است».
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما