کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واردات برنج آزاد شد + سند

22 مرداد 1398 ساعت 18:02

گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار تاکید کرد، واردات برنج به کشور مجاز است.


به گزارش بلاغ، دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی با اشاره به نامه دفتر مقررات صادرات و واردات و مکاتبه دبیر کارگروه تنظیم بازار از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری خبر داد.



واردات برنج در فصل برداشت تبعات منفی دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت واردات برنج در فصل برداشت، گفت: در حال حاضر در کمال تاسف تصمیماتی که برای کشور توسط متولیان امر گرفته می‌شود ضد تولید و ایجاد اشتغال است.

علی وقف‌چی با اشاره به اینکه برخی از تصمیم گیران به دنبال رانت، فساد و مسائلی ضد اهداف کشور هستند، ادامه داد: در حال حاضر عراق از صادرکنندگان گوجه و سیب زمینی به کشور خود برای هر کیلوگرم ۴ هزار تومان دریافت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل عدم وجود تدبیر و درایت در تصمیم گیری مدیران، گوجه فرنگی با قیمت ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد و این اتفاق به معنای نابودی منابع کشور است، عنوان کرد: افراد به جای حمایت از واردات با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از فرصت‌های قانونی موجود برای حمایت از تولید داخل استفاده کنند.

وقف چی با تاکید بر اینکه حدود یک سوم بودجه کشور به منظور واردات کالا‌های اساسی هزینه می‌شود، عنوان کرد: به جای هزینه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در زمینه واردات از این منابع برای حمایت از تولیدات داخل استفاده شود، واردات محصولات کشاورزی مانند برنج در فصل برداشت تبعات منفی بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است از تولیدکنندگان و کشاورزان داخلی حمایت و امنیت غذایی تامین شود در صورت نیاز برای واردات محصولات کشاورزی، از ارز آزاد استفاده شود، گفت: در واردات محصولات کشاورزی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ در حالی که تولیدکنندگان داخلی نهاده‌ها را با ارز آزاد تامین می‌کنند هدفی جز نابودی تولید داخلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 399996

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/399996/واردات-برنج-آزاد-سند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com