تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۳۹۹۹۶۷
سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه ظریف هفته آینده به 3 کشور اروپایی سفر می‌کند، گفت که سفر به چند کشور حوزه خلیج فارس نیز در برنامه کاری وزیر خارجه قرار دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما به سفرهای که وزیر امور خارجه در آینده نزدیک به منطقه و اروپا در دستورکار قرار دارد، اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه در یکی دو سفر نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کند و  این سفرها در راستای دیپلماسی فعال و متوازنی است که ایران پیگیری می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد که ظریف به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای تأمین امنیت این منطقه حساس به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.
موسوی با بیان اینکه سفر ظریف به اروپا به سه کشور اروپایی انشاءالله هفته آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: این سفرها در چارچوب سفرهای دوجانبه بین ایران و سه کشور اروپایی است که به زودی درباره جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هیأت اقتصادی همراه وزیر خارجه نیست، ولی یک تیم رسانه‌ای قوی ایشان را همراهی خواهد کرد.
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف عصر یکشنبه 20 مرداد ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری به دوحه رفت و در مدت 2 روز حضورش در قطر با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات این روزهای منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. ظریف در پایان این سفر در گزارشی توئیتری این سفر را سازنده خواند و بار دیگر تأکید کرد که ملت‌های منطقه قادر به تضمین امنیت منطقه خلیج فارس هستند. (بیشتر بخوانید) 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴