تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۳۹۹۶۹۰
امام جمعه نکا گفت: هیات‌های مذهبی می‌توانند در مسائلی مانند حجاب که معضل امروز جامعه اسلامی است با نوشتن طومار به مطالبه‌گری بپردازند.
۰
plusresetminus
هیات‌های مذهبی در حوزه حجاب مطالبه‌گری کنند
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع تعدادی از اعضای هیئت‌های مذهبی نکا غدیر را روز کمال اسلام توصیف و اظهار کرد: روز بعثت روز تولد اسلام و غدیر روز کمال اسلام است که از بلوغ نیز بالاتر است مانند انسانی که در سن 9 یا 15 سالگی به بلوغ می‌رسد اما در 40 سالگی به کمال عقلی دست می‌یابد.

وی افزود: در روز غدیر دین آنگونه که خدا می‌پسندد شده که تا آن زمان هنوز به آن حد نرسیده بود بنابراین همانطور که به روز تولد اسلام اهمیت می‌دهیم باید روز کمال و روزی که اسلام به گونه‌ای شد که خدا راضی است تا دین انسان باشد را هم اهمیت دهیم.

امام جمعه نکا انحراف بعد از غدیر را منشأ تمام انحراف‌ها و ظلم‌های تاریخ تا به امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: جریان تاریخ از همانجا عوض شده است چراکه اگر بعد از پیامبر(ص) حضرت علی(ع) به جای ایشان می‌نشست امروز تمام دنیا مسلمان و گلستان بود و ظلمی دیگر وجود نداشت.

این مسئول اضافه کرد: نباید به همینکه بگوییم غدیر مهم است و یا به برگزاری جشن اکتفا کنیم و تنها کلیات را بگوییم درحالی که همه ما وظایفی داریم که غدیر را آنگونه که خدا خواسته معرفی و برجسته کنیم به شکلی ببینیم اصلا چه بوده و چه اتفاقی در آن افتاده است.
 
* احیای بنیاد غدیر در نکا
وی با اشاره به فعال شدن بنیاد غدیر در نکا با دبیری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان، گفت: با احیای مجدد بنیاد غدیر در نکا سعی می‌کنیم تا جریان غدیر در نکا خیلی پر رنگ‌تر و قویتر برگزار شود.

محمدی لائینی تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز باید امتنان داشته باشند تا امسال جشن‌ها و برنامه‌ها در مساجد و تکایای شهر و روستا با شکوه‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار شوند.

محمدی لائینی با اشاره به  محدود نبودن هیئات مذهبی به برپایی جشن یا عزاداری خواستار رسیدن هیئت‌ها به نظرات رهبر انقلاب شد و اظهار کرد: می‌خواهیم هیئات مذهبی ناب‌ترین انسان‌ها در حوزه انقلاب و مسائل مهم مملکت بوده و در مسائل گوناگون و بحران‌ها ازجمله  بحران جمعیت نیز اثرگذار باشند .
 
* بهترین یاران گوش به فرمان رهبر انقلاب
وی افزود: واقعاً از نظر جمعیت به سمت یک بحران پیش می‌رویم که اگر نرخ تولید زادوولد به یک‌ونیم برسد قابل جبران نیست حتی مجبور هستیم از بیرون نیرو وارد کرده و تبعه بپذیریم که کشورهای غربی هم دچار آن شده‌اند که داریم به این مرز می‌رسیم بنابراین در این زمینه‌ها چه کسانی غیر از جامعه وعاظ، مداحان و هیئات عزاداری باید روشنگری، تبلیغات و فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: می‌خواهیم اعضای هیئات مذهبی بهترین یاران گوش به فرمان رهبر انقلاب در زمینه‌های مختلف و بحران‌های گوناگون باشند البته در این مسیر مطالباتی نیز مانند شغل و مسکن در زمینه ازدواج و جمعیت وجود دارد.

این مسئول با انتقاد از تدابیر ناپخته مسئولان در زمینه رونق ازدواج، اضافه کرد: متأسفانه الآن به زوج‌های جوان اینترنت‌های رایگان یکساله می‌دهند که سوال این است آیا مشکل زوج جوان اینترنت است یا مسکن و اشتغال و این اینرنت‌ها چه خانواده‌هایی را به طلاق کشانده است که این تصمیمات نپخته نیز وجود دارد.
 
* نقش هیئت‌ها در طرح مطالبات اجتماعی
وی خواستار ورود جدی هیئات مذهبی به مسائل روز کشور زمینه‌های مختلف اجتماعی شد و گفت: هیئات مذهبی می‌توانند در مسائلی مانند حجاب که معضل امروز جامعه اسلامی است با نوشتن طومار به مطالبه‌گری بپردازند که به عنوان مثال چرا برای غذای سگ و گربه پول وجود دارد ولی چادر باید اینقدر گران باشد.

محمدی لائینی تصریح کرد: اعتراض به وضع مشکلات موجود و حضور اجتماعی هیئت‌ها، مطالبات اجتماعی شما و اعلام رضایت و عدم رضایت در مسائل توسط نوشتن طومار، مسائل بسیار مهمی است که عدم واکنش نسبت به آن‌ها هیچ توجیهی ندارد.
 
* لزوم جوان شدن چهره هیئت‌های مذهبی
در پایان وی فرهنگسازی را موضوع بسیار مهمی برشمرد و خواستار جوان شدن هیئت‌های مذهبی شد و افزود: همه ما سرباز اسلام هستم و امروز روز غربت اسلام در خارج کشور است که باید وظایف خود را باید شناخته و جدی‌تر و با انگیزه‌تر جوانان را باید بیشتر ورود دهیم و چهره هیئات مذهبی باید جوان شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷