تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۳۹۸۵۸۰
۰
plusresetminus
120 هزارتن ذرت آلوده وارداتی امحاء می‌شود
 

به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، نیره پیروزبخت با‌اشاره به توقیف و ترخیص نشدن ذرت‌های آلوده در گمرک بندر امام گفت: در سال ۱۳۹۵، حدود ۱۲۰ هزار تن ذرت وارد بندر امام شد که با کنترل و انجام آزمایش‌های متعدد، وجود سم آفلاتوکسین بالای این محموله به اثبات کارشناسان استاندارد رسید و گواهی انطباق برای این محموله صادر نشد.

وی با بیان اینکه، درصورت عدم انطباق محصولات با استانداردها، محموله باید به کشور مبدا مرجوع شود، افزود: صاحبان کالا درصدد بودند که به طرق مختلف کالا را از گمرک ترخیص و وارد کشور کنند.

رئیس‌سازمان ملی استاندارد ایران با‌اشاره به برگزاری جلسات متعدد و ورود دستگاه‌های مختلف نظارتی در این زمینه، تصریح کرد: بیش از دو هزار آزمایش بر روی این ذرت‌ها انجام گرفت که همه حاکی از غیراستاندارد بودن و مضر بودن این محموله بر سلامت مردم بود. بعد از سه سال ماندگاری این محموله در گمرک بندرعباس، به علت شرایط جوی میزان این سموم بیشتر شد.

پیروزبخت با بیان اینکه، ذرت محصولی است که برای خوراک دام و خوراک انسان مصرف می‌شود، گفت: ذرت‌هایی که آلوده به سم آفلاتوکسین هستند، اگر به مصرف دام شیری و پرواری برسد، شیر و گوشت دام نیز آلوده به آن سموم خواهد شد.

 وی با ارایه گزارشی از وضعیت این کالا در گمرک به رئیس‌جمهوری، خواستار تعیین تکلیف وظایف دستگاه‌ها درخصوص این محموله شد.

رئیس‌سازمان ملی استاندارد ایران با‌اشاره به اهتمام مسئولان به سلامت، ایمنی و استاندارد کالا، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری تکلیف کردند که اگر این محموله مرجوع نشود، باید امحا شود. دستور رئیس‌جمهوری برای اجرا به همه دستگاه‌ها از جمله سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴